Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Derank Konstigt säga att man med 100% säkerhet vet att det inte går på garantin.
Jag känner till massor fall där glastak gått på garantin, nu senast precis en Porsche Taycan.
perhall skrev: tis 27 dec 2022, 22:06 @Derank Konstigt säga att man med 100% säkerhet vet att det inte går på garantin.
Jag känner till massor fall där glastak gått på garantin, nu senast precis en Porsche Taycan.
Så då är sanningen att det går på garanti istället? ;-)
Var det kallt och du drog på max värme? Har den varit kall och du har putsat från insidan och tryckt lite hårt? Många saker kan göra det, om man har ett fabrikationsfel från början, alltså att det finns spänning i rutan.

Jag skulle nog säga ”vad är detta för skitkvalitet, ett tak ska hålla bättre än så. Vänligen åtgärda detta. ”.
Jag har inte besökt verkstaden än. Tänker göra det efter nyår så får vi se vad dem säger. Men jag har inte ens rört ett finger på glastaket inifrån. Max defroster har jag satt igång flera gånger men taket ska ju hålla sig i sådan situation. Inte min första gång med glastak, mina senaste bilar alla Volvo har haft glastaket och inte upplevt problem.
Hade precis likadant på min xc60, nästan på samma ställe faktiskt, när jag köpte den beggad. Gick som vagnskada och firman tog självrisken.

Syntes vid närmare syning ett stenskott i kanten av panoramatsket som startade sprickorna.
Min servicetekniker sa att det inte var någon ovanlig reperation, utan att de bytte glastak lite då o då…
Nu har jag äntligen fått en uppdatering. Idag var jag på verkstaden och jag måste nog haft en del tur eftersom det gick på garantin, den byts ut imorgon.

Först sa teknikern att det går på vagnskada men efter att jag påpekat att sprickan var på insidan och inte utsidan bad han om att ta en titt på den. Efter en 10 minuters undersökning med ficklampa och lite andra prylar frågade han mig om jag stängt luckan med något ivägen som den klämt och sedan gått sönder på. Jag har ju inte ens öppnat luckan alls än, det är för kallt för det just nu. Efter det gick vi tillbaka till datorn och till slut sa han att de tar det på garantin och bokade in mig.

Tack för alla svar!
Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]