- lör 24 dec 2022, 00:24
Missade att det va på insidan. Kan ju tycka att detta är fabrikstionsfel och volvo borde gå på godwill 

Moderator: Moderatorer
Derank skrev: ↑sön 25 dec 2022, 14:03 Jag kan med 100% säkerhet säga att det inte kommer att gå på någon garanti el glasförsäkring, panoramatak är nog det sista jag skulle ha på min bil, och varje gång det spricker kan man läsa att det där måste ju bara gå på garanti, alla bilar med panoramatak har samma fårvånande kunder.Jag hade tänkt samma sak om det var en spricka på utsidan. Men inte som att jag sitter och bankar på den på insidan. Första jag gjorde var att titta på utsidan när jag såg sprickan för att jag trodde att det var stenskott, men man såg ingenting.
Det är en utsatt del av karossen, och det bör man vara medveten om när man köper en bil med panoramatak.
Det kan vara snygg el bekvämt el vad man nu tycker, men det kan bli dyrt i längden.
Har en bekant som spräckte sitt 3gg på 2år, många sköna tusenlapar där i självrisk.
Men vi hoppas jag har fel och du får det bytt på nån form av gar.
Drekkus skrev: ↑sön 25 dec 2022, 14:50När jag fick stenskottet i mitt panoramatak så syndes det knappt någonting alls från utsidan men från insidan syndes det precis som på din bild.Derank skrev: ↑sön 25 dec 2022, 14:03 Jag kan med 100% säkerhet säga att det inte kommer att gå på någon garanti el glasförsäkring, panoramatak är nog det sista jag skulle ha på min bil, och varje gång det spricker kan man läsa att det där måste ju bara gå på garanti, alla bilar med panoramatak har samma fårvånande kunder.Jag hade tänkt samma sak om det var en spricka på utsidan. Men inte som att jag sitter och bankar på den på insidan. Första jag gjorde var att titta på utsidan när jag såg sprickan för att jag trodde att det var stenskott, men man såg ingenting.
Det är en utsatt del av karossen, och det bör man vara medveten om när man köper en bil med panoramatak.
Det kan vara snygg el bekvämt el vad man nu tycker, men det kan bli dyrt i längden.
Har en bekant som spräckte sitt 3gg på 2år, många sköna tusenlapar där i självrisk.
Men vi hoppas jag har fel och du får det bytt på nån form av gar.
frasse4 skrev:Om kraften kommer utifrån lär sprickan märkas mest på insidan, om kraften kommer från insidan borde sprickan kännas mest på utsidan skulle jag resonera.Ok..
Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]