Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det att justera ljusnivån för instrumentbelysningen? Hittar inget under inställningar? Och inte heller går det att stänga av "automatisk invinkling av sidobackspeglar"
Hej Lennart,

Nej, funktionen finns inte på XC60 MY2023 att stänga av automatisk invinkling av sidobackspeglar. Något jag letade efter ocskå ;-) Men när jag kollade med åf berättade han det för mig att funktionen inte finns längre....
Tack, får se om jag hittar något om instrumentbelysningen....
Justeringen av ljusstyrkan i förardisplay (och centerdisplay) borde vara antingen:
1) ett stående litet justerbart hjul till vänster om ratten om du har en liten panel där, eller
2) i bilens centerdisplay, inställningar, Reglage.

På min V90 MY22 är det alternativ 1, men känner jag Volvo rätt flyttar de alltmer av reglering från fysiska reglage till centerdisplayen och dess touch-reglage, så jag skulle inte bli förvånad om MY23 har alternativ 2 i detta fall.
Tack, jag har tidigare provat och ändra under inställningar i centerdisplayen utan någon förändring på ljusstyrkan. Men har fått tips av min bilsäljare att bilen måste "vara igång/aktiv" när man ska ändra ljusstyrka. Ska testa vid nästa biltur:)
Justerbart hjul är borttaget liksom en del annat.... Inte ens ett kulskydd på dragkroken följer med nu.

Edit: Har nu provat igen under en kort biltur dagtid = går inte att ändra belysningsstyrka i förardisplayen. Men nu i morse när det var "mörkt" så går ljusstyrkan att justera :) Alltså = det måste vara lite skymning/mörker för att justera.

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]

Den modellen av Brink-drag fanns utan låsnin[…]