Moderator: Moderatorer

kievY skrev: fre 23 dec 2022, 11:25 @fjohan82, Kan vara så att nivån var närmare min och beroende på lutning så kanske larmet kom in. För då borde du märkt av det tidigare om det läckt som du säger.
Precis så, vi får se hur det går framöver..
15% rabatt på Skruvat, så köpte oljefälla och vevhusventilationen samt renoveringskit med kolvar till fram och bakbromsar till 850:n
Volvo264GLE skrev:Jag lät min ena leka lite ute på skogsvägarna :D Märkte tyvärr att ena färdbromsen har börjat ligga an på höger bak.. Luktade "hett" när vi kom hem :cry:
Suttit i 40 minuter och väntat på att kokande bromsvätska ska kallna lite då skivorna glödde duktigt lite för länge. Märkte på vägen hem att jag varken hade broms eller koppling. Blir väl att byta lite grejer nu igen för oss då..
Sladd-laddat batteriet och fyllt på spolarvätska.
Såg att min beställda CTEK Free har kommit till ombudet, så den ska hämtas ut på lördag (kommer hem sent fredag kväll).

Har även bokat en liten roadtrip i nästa vecka:
Nattbåt (Viking Glory) till Åbo 2-3/1.
3-5/1 Uleåborg och 5-7/1 Luleå.
Dagsetappen den 5e kan mycket väl komma att ske via Karesuando "bara för att", men vädret har naturligtvis lite att säga till om... :-)
Ska blir spännande att se ett grannland jag tidigare bara har sett dagtid i Helsingfors mellan båtankomst/avgång. :-)
sewen skrev: ons 28 dec 2022, 21:47 @fjohan82, Free eller one, free eller one. Själv kan jag inte välja vad jag ska köpa. :-/
Kom gärna med en recension av laddaren vid tillfälle.
Trevlig tur till grannlandet!
Det är en Free, One har som jag förstår det inte möjligheten att ladda utan en extern strömkälla (sladd).
Free är ju typ en powerbank, har även köpt en 12V-laddare till den...
Tack! Det ska nog bli trevligt.
fjohan82 skrev:Sladd-laddat batteriet och fyllt på spolarvätska.
Såg att min beställda CTEK Free har kommit till ombudet, så den ska hämtas ut på lördag (kommer hem sent fredag kväll).

Dagsetappen den 5e kan mycket väl komma att ske via Karesuando "bara för att", men vädret har naturligtvis lite att säga till om... :-)
Ska blir spännande att se ett grannland jag tidigare bara har sett dagtid i Helsingfors mellan båtankomst/avgång. :-)
Åker du mer eller mindre förbi rovaniemi i juletider utan att stanna? Bild klappfritt 2023 med andra ord
@sewen, Skulle köpt en Free eller MXS 5.0 då. Visst är One smidig men till ett rätt mycket högre pris. Kör med Free sedan ett litet tag nu och ångrar lite att jag inte gick direkt på den utan snålade och köpte en MXS som jag idag kanske använder på hojen ibland men oftast blir det att Free används där med

-
Ska nog passa på att testa Gtechniq Ceramic Sealant som jag köpte tidigt i höstas och kan utöver rekommendera biltemas 24-pack microfiberdukar 47-0326 för 149kr, perfekta när man behöver något som man kan kasta efteråt eller bara använda några få gånger
TommyP86 skrev: ons 28 dec 2022, 23:53
fjohan82 skrev:Sladd-laddat batteriet och fyllt på spolarvätska.

Åker du mer eller mindre förbi rovaniemi i juletider utan att stanna? Bild klappfritt 2023 med andra ord
Ja, prata inte högt om tomtar och klappar... ;-)
Dessutom flygs det in mycket utländska turister till dessa destinationer, så det blir förmodligen lite flockning vid populära saker man vill titta...
  • 1
  • 1712
  • 1713
  • 1714
  • 1715
  • 1716
  • 1912

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]