Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Lockis,
Det är Google. Jag har ingen bensinvärmare utan elvärmaren har ersatt den så det stämmer inte som du skriver om du med starta bilen menar starta motorn. Jag kan vara hos en kompis 19.30 ha 44 km räckvidd o sen köra elvärmaren (utan att bilen är ansluten), den blir varm och skön men sen är det 40 el 41 km kvar.
Jag har en my22 late Sensus med elvärmaren och den beter sig lite olika om jag vill förvärma den via appen.
Vet inte om det har med temperaturen att göra men ena gången startar uppvärmningen (5min) med el utan att den startar motorn och bilen blir varm.
Häromdagen när det var -14 grader så startade motorn även fast det var 44km kvar på batteriet. Samma inställning (5min).
Jag fick då frågan om jag ville starta motorn i appen.
Har tidigare när det varit minusgrader och haft runt 10km kvar på batteriet kunnat starta förvärmningen i appen (5min) utan att motorn gått igång. Så jag misstänker att detta har med temperaturen att göra.
Kanske är för att jag inte har PIN-kod på telefonen som jag inte kan fjärrstarta? Visste inte det fanns en sån koppling.
Jag kan låsa upp eller låsa bilen genom att ange lösenord.
Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]