Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Nä, i Skåne ska de inte vara sånt. Där ska det ju vara möllor, så att man vet att man är i Skåne. ;-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Sen kan man ju bygga en vattentank och fästa högst upp i Turning Torso i Malmö så pumpar man upp vatten för energilagring där. Akkajaure dammen i Luleälve är ju på 6 miljarder kubikmeter så något i den storleksordningen vore ju perfekt.
Användarvisningsbild
av lennarte
Den 14/12 blev det meterologisk vinter här vid Hallandskusten efter några dygn med minusgrader.. Och sicken vinter det blvit, 10 cm snö och -17° 2 nätter i rad. Fått sätta på värmen i garaget, vattnet frös i handfatet-----. Ingen skada skedd, det tinade upp i natt och inget läckage. Hade porten öppen hela dagen igår, har byggt upp mitt båthus (trästomme och presenning) och märkte aldrig hur kallt det det blev i garaget. Skönt med stora barnbarn som kan hjälpa till, han blev 19 år i september och ska "köra upp" för körkort på måndag.
116 kWA i går och omkring 80 kWa dagarna innan mot drygt 30 kWa (över 40 någon dag) veckorna innan då vi hade omkring 0°. På tisdag ska det bli vanlig Hallänsk vinte igen, +6° och regn.
Endast 33 % under förra året nu......
Användarvisningsbild
av Allinug
Nu exporterar Sverige för fullt (precis som Norge, Danmark och Finland) och i eftermiddag dras Oskarshamn igång också.
Användarvisningsbild
av Erik Å
vjohnj skrev: lör 17 dec 2022, 16:52
Kanon att dom kom ihåg att kolla vattennivån och allt annat :-D
Ropa inte hej ännu, det tar 80 timmar innan den är uppe i full effekt.. What could possibly go wrong? :-D
O3 startades 3:e mars 1985, den är alltså 37 år och 9 månader gammal. Äh ingen ålder att tala om ;-)
Användarvisningsbild
av Allinug
Varken vattenkraft som skulle sättas igång eller kärnkraft har någon ökad produktion nu. Det är vindkraft och kraftvärme som ökat.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Dessutom är det helg och kväll, då går förbrukningen ner rejält. Vänta tills måndag morgon :-D
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 280

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]