Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag trodde det alltid fanns lite kräm i batteriet så man kunde starta elvärmaren - men tydligen inte. Fick meddelandet att det inte går pga låg batterinivå... hm... bara köpa en isskrapa då eller...?

Har nån annan fått det?
Har aldrig haft tomt batteri när jag startat värmaren men tänker väl att i värsta fall kan man starta motorn? Appen frågar ju om man vill.
perhall skrev:Det frågade inte min... men den är en av de första, kanske inte fanns fjärrstart då?
Fett konstigt. Till och med min MY20 har fjärrstart, kanske är skillnad med T8? Men så borde det inte vara.
Väljer man en planerad tid att åka som är 1-15 minuter så ska frågan om motorn ska starta komma upp väljer man längre tid går bara värmaren men finns det inte batteri till det så blir det ju meddelande om låg batterinivå.
Det är ju möjligt du har en av de få XC60 med elvärme istället för bränslevärmare då finns inte funktionen att starta bränslevärmaren (30minuter)
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... cars-appen
Har du en Sensus eller Google bil Perhall?
På google bilarna måste bilen vara kopplad på laddare för att man ska kunna starta elvärmaren. Annars får man alternativet att starta bilen för att klimatisera.
Osäker på hur det fungerar med sensus bilarna dock.

Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]