Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Kom ut till bilen i dag på morgonen och så var det ingen ström i batteriet :x

Nu är det så att jag behöver bilen i morgon bitti och låsen fungerar inte så jag kommer inte in i bilen naturligtvis. :x

Hur ska man göra för att komma in bilen när den är låst utan ström i batterit :-D

Volvo V70-99 det gäller .
Kryp under bilen och koppla ström på startmotorns pluspol, den är konstant ansluten till batteriet
Antingen får du krypa under och svära och gorma när du försöker koppla ström på startmotorn, eller så sliter du loss vänster blinkers och fiskar reda på huslåswiren och öppnar huven den vägen.

Fördel med alternativ 1: Du förstör inget, du utlöser inget larm.
Nackdel med alternativ 1: Du måste krypa under bilen, det är trångt.

Fördel med alternativ 2: Du slipper ligga under bilen.
Nackdel med alternativ 2: Du förstör troligen fästena till blinkersen, har du larm kommer larmet utlösas.

Det KAN finnas ett 3e alternativ... Om du har dragkrok så kan du ha tur att någon kopplat eluttaget till konstant+, och då kan du ladda den vägen. Mer ofta än inte är det inte kopplat så dock...
Lucif3r skrev: fre 16 dec 2022, 21:44 Antingen får du krypa under och svära och gorma när du försöker koppla ström på startmotorn, eller så sliter du loss vänster blinkers och fiskar reda på huslåswiren och öppnar huven den vägen.

Fördel med alternativ 1: Du förstör inget, du utlöser inget larm.
Nackdel med alternativ 1: Du måste krypa under bilen, det är trångt.

Fördel med alternativ 2: Du slipper ligga under bilen.
Nackdel med alternativ 2: Du förstör troligen fästena till blinkersen, har du larm kommer larmet utlösas.

Det KAN finnas ett 3e alternativ... Om du har dragkrok så kan du ha tur att någon kopplat eluttaget till konstant+, och då kan du ladda den vägen. Mer ofta än inte är det inte kopplat så dock...
.
Tackar så mycket för svaret.

Då ska jag testa tricket med vänster blinkers och hoppas jag hittar huvlås viren :-) :-D
Tackar så mycket för era svar.Uppskattas :-D

Det löste sig smidigt på det viset att jag fick låna en smidig typ gaständare som jag fick låna av verkstaden att tina upp mitt lås. :-D

Och som vanligt så dummar sig bilen med mig att den gör sig strömlös helt plötsligt. :-o :-D

Det finns ström i batteriet men allt nollställer sig i bilen ,Stereo färddatorn t.e.x.

Jag köpte ett nytt batteri som vi ska byta imorgon för säkerhets skull.Hoppas det hjälper så jag slipper detta fler gånger. :-o

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]