NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
Batteriet? Har sett samma sak på en V50 med dött batteri.
Användarvisningsbild
av Brainy
Har du automat?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Volvic
Kanske rattlås?
Användarvisningsbild
av djfigge
O fan. Samma problem har hänt mig under förra veckan. 4ggr på 2 dagar fastnade nyckeln, där satt den jäveln mellan 0 och 1 läge. Fick lirka o vicka ett bra tag för att få ut den. Gick ju att starta bilen som vanligt.. Surt när man inte får ut den nästa gång.

Känns som det är rattlåset som spökar. Har bokat tid för felsökning den 7e dec. Ska kolla batteriet också... Nu har det inte hänt sen i Frredags.
Användarvisningsbild
av djfigge
Hur går det för telektrick... Ingen mer som haft samma problem? Det ska ju ändå komma fel medelande om batteriet är dåligt...
Problemet har inte återkommit för mig sen den 25e Nov, typiskt. Volvo hittar säkert inget fel dom heller =/
det är flera fel som kan ge denna symtom, så det är lite avgörande vad ni har för årsmodell m.m.
några av felen är välkända så volvo hittar det nog, eller kan göra en kvalifiserad gisning på vad som borde vara oraken o vad ni bör byta trots att delen inte för närvarande visarsig felaktig.
obruT skrev:jag har samma problem.

jag har automat.

fick lov att lämna bilen utan för en affär igår med nyckeln i suck vad snabbt jag handlade :D
Mardrömsgrej. Vad gör man om man inte har garage? Hyr en securitasvakt?
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]