Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amplified
Hejsan. Tänkte att detta är la det bästa stället i Sverige att fråga om man har problem med sin bil, så jag reggade mig för att fråga dem som kan tokmycket om sånt man själv inte har så mycket koll på! iaf:

Jag köpte en Pioneer DEH-P6800MP till min Ford Escord -95 och den va busenkel att koppla in, samma kontakter osv. Nu har jag dock gjort ett bilbyte till en Volvo S70 -00 och jag vill naturligtvis använda samma stereo i denna bilen. Jag tog mig tid idag och försökte pilla in den och jag upptäckte ganska direkt att det inte skulle gå att ansluta Volvons kablage in i stereon, Jag undrar om det finns någon slags konverter man kan köpa så jag kan få in min Pioneer i Volvon eller hur det funkar. Jag såg att Biltema hade en "Kabelsats ISO för Volvo S70" kan det vara en sådan jag behöver?

Tack för svar!

H.Nordin
Skara
Användarvisningsbild
av #27
Ja de finns från volvo till ISO, vad har du för kontakt på Pioneeren?
av Tompa R
Japp den kabelsatsen behöver du. Sen kan du dunka på :lol:
av Amplified
Tack pågar för svaren :)

Vet tyvärr inte vad anslutningen kallas :/

ah en sak till, orginal stereon är ju 2 rack, kan man köpa en platta som man kan sätta så det slipper bli ett stort fult hål någonstans? Tack för svar
Senast redigerad av 1 Amplified, redigerad totalt 0 gånger.
av Tompa R
Är det 2 lika stora kontakter där bak + en för antennen??
Användarvisningsbild
av #27
Amplified skrev: Vet tyvärr inte vad anslutningen kallas :/

ah en sak till, orginal stereon är ju 2 rack, kan man köpa en platta som man kan sätta så det slipper bli ett stort fult hål någonstans? Tack för svar
Bara att ta med sterion in och be om lite hjälp..

Du kan montera ett förvaringsfack under finns på volvo..
av Amplified
Det finns en kontakt med 16 pinnar, 8 på varje rad, och två lite tjockare pins..
Användarvisningsbild
av #27
Amplified skrev:Det finns en kontakt med 16 pinnar, 8 på varje rad, och två lite tjockare pins..
Iso.
av Amplified
Då var det löst iaf, kan dock inte ta mig till Biltema i veckorna fram över, finns det någon IT-butik som kanske har samma sats?
av Tompa R
jag köpte min på mekonomen.
Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]