Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Hm ok.. så pass alltså.. när jag laddade i helgen visade den fullt efter 5 h så det kanske stämmer någorlunda då..
Får fundera vad som är bäst.. egentligen har jag möjlighet att kunna ladda på jobbet om jag kör in på området och så.. och är billigare att skaffa en vanlig ctek laddare då.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@fjohan82, Spännande, tror det va den summan jag betalade på Amazon men liiite dyrare där idag :) Funderar på om denna ska få följa med på skidresan eller om man ska se om det inte klarar sig ändå. Sist använde vi knappt bilen och den gick in i viloläge till och med. Gången innan fanns där ett uttag så då fick den vanliga följa med

@kievY, Kan vara så, saknar helt möjlighet på annat sätt nu och tills vidare men hade gärna kört med sladdladdaren annars
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev: tis 13 dec 2022, 21:15 @fjohan82, Spännande, tror det va den summan jag betalade på Amazon men liiite dyrare där idag :) Funderar på om denna ska få följa med på skidresan eller om man ska se om det inte klarar sig ändå. Sist använde vi knappt bilen och den gick in i viloläge till och med. Gången innan fanns där ett uttag så då fick den vanliga följa med

@kievY, Kan vara så, saknar helt möjlighet på annat sätt nu och tills vidare men hade gärna kört med sladdladdaren annars
Okej!
Tänkte komplettera med 12V-laddaren, såg att Jula hade den för 249:- just nu. Smidigt att ladda under färd, så kan den ladda batteriet över natten när man kommer till en plats som kräver värmare på morgonen.
Man kan ju ha med båda, de tar inte så stor plats :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
@fjohan82, Har ju med en 5m kabel för utomhusbruk med i så fall :-D Återstår att se, brukar bli fullt upp till insynsskyddet hur man än gör :) Hade varit skönt att slippa takboxen med, tror dock att jag vill ha skidorna inne i bilen
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev: tis 13 dec 2022, 22:57 @fjohan82, Har ju med en 5m kabel för utomhusbruk med i så fall :-D Återstår att se, brukar bli fullt upp till insynsskyddet hur man än gör :) Hade varit skönt att slippa takboxen med, tror dock att jag vill ha skidorna inne i bilen
Utan takbox får man prioritera om halva bohaget ska med... :-)
Dock kommer jag aldrig montera en sådan, har sett skräckexempel på boxar som öppnas i farten och semesterpackningen är ett minne blott... :-o 8-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
@fjohan82, Hehe ja men ändå förvånande att man inte ser det oftare. Den förra sprack på främre undersidan i en snöstorm men lagade den genom att borra ett hål där sprickan slutade, tejpade en massa silvertejp och det va ändå i Sverige så ingen autobahnhastighet hem. Hemma plastsvetsade jag den och fann en köpare till ett fördelaktigt pris. Nuvarande box är Packline fx suv i glasfiber så den ska väl hålla bättre, rimligtvis. Sen spänner jag fast skidorna och binder resterande med det som är kvar av spännbandet. Mer kan man nog inte göra och ja med tanke på hur man ser de andra packar så är nog helgarderad :)

Då får du väl laddaren i veckan med förresten ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev: ons 14 dec 2022, 11:33 @fjohan82, Hehe ja men ändå förvånande att man inte ser det oftare. Den förra sprack på främre undersidan i en snöstorm men lagade den genom att borra ett hål där sprickan slutade, tejpade en massa silvertejp och det va ändå i Sverige så ingen autobahnhastighet hem. Hemma plastsvetsade jag den och fann en köpare till ett fördelaktigt pris. Nuvarande box är Packline fx suv i glasfiber så den ska väl hålla bättre, rimligtvis. Sen spänner jag fast skidorna och binder resterande med det som är kvar av spännbandet. Mer kan man nog inte göra och ja med tanke på hur man ser de andra packar så är nog helgarderad :)

Då får du väl laddaren i veckan med förresten ;-)
Tur att du fick den såld då :-)

Hoppas den kommer inför julledigheten, till helgen tror jag dessvärre inte att den hinner komma då det var 4-6 dagars leveranstid...

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]