Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Detta har såklart diskuterats antar jag men jag har dieselvärmare som startar och hjälper bilen värmas upp vid kallt väder, jag har tyvärr inget i menyn som tillåter manuell start eller tidsinställning.
Nu till min fundering, är det endast Volvo som kan ladda ner och ladda upp mjukvaran i min bil eller kan det finnas andra verkstäder( billigare) sätt att få detta gjort på?
Östersund
Ha en trevlig dag!
av dannesk
Det är bara verkstäder som prenumererar på VIDA utöver Volvo ÅF som kan göra mjukvaruuppdateringar och lägga in nya funktioner. Dessa behöver ändå kontakta Volvo ÅF för att kunna utföra dessa, jag har iaf inte hittat någon där jag bor som kan göra detta utöver ÅF sen är det säkert smidigare att bara åka till åF istället och säkert inte dyrare.
Bilagor
VIDA.jpg
VIDA.jpg (36.29 KiB) Visad 681 gånger
av berrabus
Jag kollade vad det kostade för en V70 för ett par år sedan och om jag inte minns helt var kostade det ca 6000. Kan tyckas vara i mesta laget för en bil vi precis köpt för 49.000

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok