- mån 12 dec 2022, 18:23
#1522974
Ni som bytt ut till större batteri och typen AGM, förutom att byta locket behövde ni göra något mer? Har kikat på lite batterier och ena butiken misstänkte att man fick ändra i bilens system så att den vet att det är ett AGM så den kan ladda med högre ström, men inget jag kan hitta på nätet.
Sen tyckte Volvo att man inte skulle experimentera med batterier och ville inte ge mig svar och pris på annan typ av batteri än det de fick fram till min bil. Ville jämföra olika butiker för att veta.
Eller ska man såfall slå till på ett 80Ah AGM när det börjar bli dags? Mitt nuvarande har gått 7600 mil, är ett EFB batteri och bilen är en tidig 2017 så batteriet är väl från 2016 kanske.
Fick i helgen meddelande att värmaren stängts av pga låg spänning, då var det -10 ute och värmaren hade gått i 15 min och jag hade kört bilen ca 3 mil dagen innan. Har nu laddat batteriet och det fungerar, även S/S fungerar. Men det är bara en enkel fix för tillfället..
Sen tyckte Volvo att man inte skulle experimentera med batterier och ville inte ge mig svar och pris på annan typ av batteri än det de fick fram till min bil. Ville jämföra olika butiker för att veta.
Eller ska man såfall slå till på ett 80Ah AGM när det börjar bli dags? Mitt nuvarande har gått 7600 mil, är ett EFB batteri och bilen är en tidig 2017 så batteriet är väl från 2016 kanske.
Fick i helgen meddelande att värmaren stängts av pga låg spänning, då var det -10 ute och värmaren hade gått i 15 min och jag hade kört bilen ca 3 mil dagen innan. Har nu laddat batteriet och det fungerar, även S/S fungerar. Men det är bara en enkel fix för tillfället..
Volvo V60 T4 R-Design 2017