Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte på min XC60 23 heller. Det är en av de grejerna som jag stör mig mest på efter att ha kommit från en Sensus bil. Jag har helt tappat reflexen att "dra" handbromsen då jag hade det inställt på automatiskt i gamla bilen.

Det fungerar som någon nämnt att använda auto hold knappen "A". Den behåller minnet och med den funktionen i så sätter bilen in P i alla lägen automatiskt. Men ogillar köra runt med A då den låser bilen i situationer som jag hade velat att den hade rullat, så jag använder den inte annat än vid parkering i kraftiga backar.
Jag märker att den fungerar ibland, MY23. Brukar nästan alltid stänga av bilen direkt utan att trycka på några andra knappar. Ibland ser jag att parkeringsbromsen lyser, ibland gör den inte det… irriterande. Sambon som har egen körprofil säger att den ALLTID går i av sig själv genom att bara stänga av bilen.
Keno13 skrev:Jag märker att den fungerar ibland, MY23. Brukar nästan alltid stänga av bilen direkt utan att trycka på några andra knappar. Ibland ser jag att parkeringsbromsen lyser, ibland gör den inte det… irriterande. Sambon som har egen körprofil säger att den ALLTID går i av sig själv genom att bara stänga av bilen.
Ja det är irriterande. Hon kanske kör runt med "A" aktiverat om det alltid fungerar för henne ? Jag har märkt att den ibland drar också om det sluttar mycket, men jag har också varit halvt ute ur bilen när den börjat rulla så man måste slänga sig på bromsen. Jag måste helt lära mig att alltid dra den manuellt som det är nu!

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås