Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur jag gick till väga men jag vet att jag fick en wtf-upplevelse för att felet hux flux var borta utan åtgärd. Kanske du ska prova att ligga lågt några dagar och se om den kalibrerar sig själv. Ett dåligt tips men tyvärr har jag inget annat att ge.

/
David
hallbeck skrev:Hej!
Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur jag gick till väga men jag vet att jag fick en wtf-upplevelse för att felet hux flux var borta utan åtgärd. Kanske du ska prova att ligga lågt några dagar och se om den kalibrerar sig själv. Ett dåligt tips men tyvärr har jag inget annat att ge.

/
David

Haha wtf-upplevelse! Ja men jag får göra det. Den har under dagen gått ner så nu står den "bara" på 500v/m så förhoppningsvis är det som du säger. Det ordnar sig självt! Is i magen helt enkelt :)
Tack!
// Linus
hallbeck skrev: tor 16 jan 2014, 21:44 Det är precis som om varvräknaren har fått en offset på 2500rpm.

Tja, äre nån som har svar på detta? jag har både felet på varvmätaren och bensinmätaren.
När jag stänger av bilen så går varvmätaren under noll och bensin under rött så båda har en offset.
Även färdkonsolen glappar ibland för mig också så ksk hela mätarhuset som är broplemt idk...
Ja det blir så där när CAN-signalen blir bruten när bilen är igång.
Det där härstammar ifrån att mätarna ska frysa i sitt läge vid t.ex en kollision eller i en händelse av olycka. Det är inte säkert att kalibreringen blir bra om CAN kommer och går.
Jag gissar på avbruten kommunikation på CANnätet i ditt fall. Läs ut bilen och se vad Centralenheten har att säga om det där.
Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]

Tack! Stötstängerna hade jag märkt […]