Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
ok måste haft tur då i alla år, när vi bundet
av Lövet
Det där är rätt gammal statistik. Tidigare när vi inte hade så stora svängningar i elpris så "vågade" elhandelsföretagen ligga närmare det rörliga medelvärdet. Ju större svängningar desto större marginal måste man lägga på det fasta elpriset jämfört med det rörliga. När jag band 2022 så skulle jag säga att det var 40% dyrare med fastpris avtal än vad det rörliga låg på då. Jag band ändå och med facit i hand var det rätt. Men stridsvagnarna redan börjat rulla så jag insåg att jag skulle vara snabbare att agera än vad elhandelsföretagen var den gången...
Användarvisningsbild
av Derank
vjohnj skrev:EON
Elområde 4
Södra Sverige

1 år – 666,75 öre/kWh
Det varierar såklart i landet, jag bor på område 2 så. Vad det sedan har kostat runt om i landet tidigare, har jag ingen aning om, binder man här nu på på 3år och min för brukning hamnar man på 620kr i månaden ink allt ( 150öre ink allt )en höjning med 185kr från det avtalet jag har idag, som löper ett par år till. Så jag skulle lkätt binda idag här uppe iaf, men jag, vet flera som har hus och rörligt, och de vägrar att binda nu.
av Lövet
StefanN skrev:Jo, men det är inte jämförbart med SE3 och 4 där vi har helt andra priser.
eller om man har fjärrvärme vilket en elräkning på 620kr/mån antyder...
Användarvisningsbild
av Derank
jag jämför här uppe, kollegor som bor i hus och förbrukar 15-20000kwh per år vägrar att binda trots det låga priset, då får man ju skylla sig själv.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 280
EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]