Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
skarj skrev: ons 07 dec 2022, 18:51 Finns det eller inte är frågan, Arn kan möjligen lyfta det direkt mot Volvo då det OM det bevisas ett bedrägligt beteende om det inte avtalats att man köper en ”datumstämplad” funktion. ARN visar musklerna lättare om många anmäler, lär riktas mot handlare som får ta det mot Volvo, men givetvis är det Volvos ansvar om koden finns i deras produkt.
Funkar inte så. Allmänna reklamationsnämnden tar inte upp vad som helst, och om de gör det lämnar de ändå bara en rekommendation. Konsumentverket? Njae, rätt dödfött.
Jag fattar vad du menar, men det går inte till så. Tyvärr.
av dangu123
Ja, förhoppningsvis finns den här buggen bara på bilar kring årsmodell 2010 och att det är åtgärdat till senare årsmodeller. Håller tummarna att det är så.
Användarvisningsbild
av Derank
Det finns ingen spärr på några 800timmar, det är ren nonsens. Finns miljontals som passerat 800timmar förstår ni väl.
av dangu123
Jag förstår hur du tänker. Det är dock fortfarande så att min bil har den gränsen och då finns säkert fler.

Edit: Att det finns miljontals bilar av årsmodell 2010 som går i kallt klimat och som har dieselvärmare Webasto TT-V kan inte stämma. Men jag påstår att det är ett stort antal. Säg hundratals då.
av Doomis
Jag lovar att det gäller mer är 30-40.000 brännare 2010 är jag rädd.

Fast det är ju ingen som provat att göra en omladdning av mjukvaran i CPM med VIDA? Hur vet vi att det inte löser detta så kallade fenomen?
av dangu123
Doomis skrev: tor 08 dec 2022, 14:21 Jag lovar att det gäller mer är 30-40.000 brännare 2010 är jag rädd.

Fast det är ju ingen som provat att göra en omladdning av mjukvaran i CPM med VIDA? Hur vet vi att det inte löser detta så kallade fenomen?
Nej, det skulle vara ett intressant test.
Användarvisningsbild
av Derank
och gäller det endast 2010 är det ju såklart en bugg, inte någon medveten handling från företagets sida, å andra sidan verkar det jättekonstigt om det är som du säger att 40000 är drabbade och webasto inte upptäckt det och uppdaretat SWn

Jag har då aldrig hört någon som drabbats av det förutom 3st här.
av dangu123
Jag har då aldrig hört någon som drabbats av det förutom 3st här.
Om det är som jag tror är mörkertalet stort. Man lämnar in bilen, får värmaren bytt för dyra pengar, betalar, livet går vidare. Men som du säger, nog sjutton måste Webasto veta om det.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Nästa elbil från Volvo?

Spännande med dörrarna, finns inget […]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel