Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nusse77
Varför är vissa bilar så lustigt utrustade? Man ser såna bilar ibland och blir lite konfunderad... Är det något special eller är köparen "korkad".

Som den här till exempel:
http://www.blocket.se/vi/14308085.htm?ca=15_s

Ingen ECC (kolla mittkonsollen, bara manuell AC), ingen CD-spelare och inga rattknappar.
Men den har däremot helläder och taklucka, två relativt dyra tillbehör. Varför inte välja till Addition också då?
av LOTEZ
tja,

bilen ifråga är import!!! säger en del
krockade delar ihopbyggd till hel bil?!!
säten eftermonterat från annan bil??!

så jävla dåligt.. ok att sälja o syssla med bilimport men förfan byt ut skylthållaren som gör reklam för nån sketen bilfirma i tyskland haha..!
Ofta man ser de på importerade sletna skitbilar från tyskland

//LOTEZ
av Infide
3800 mil, en ägare, fullservad...hm...frågan är hur mycket som stämmer
av Addict
Jag tycker det är imponerande att CD tekniken inte kommit till tyskland än. :lol:

I princip varenda tyskimport ser ut sådär. Endast kassettbandspelare och manuell AC...
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Den manuella AC´n behöver ju nödvändigtvis inte vara så negativt & vad det gäller stereon & rattknapparna så kan man ju för ett par tusenlappar byta till en utbytes & samtidigt fixa rattknapparna. Är bilen för övrigt i bra skick så får man ju trots allt en bil som då har taklucka vilket de flesta INTE har.
Import behöver inte alls vara en dålig affär så länge man kontrollerar bilen ordentligt INNAN man köper den.
Det spelar ju ingen roll vilken bil man köper begagnad så kommer det förmodligen att vara saker som man väljer att ändra på.... enda sättet att få det exakt som man själv vill är ju att plocka ut en splirrans ny bil :wink: .
av rob.nilsson
Addict skrev:Jag tycker det är imponerande att CD tekniken inte kommit till tyskland än. :lol:

I princip varenda tyskimport ser ut sådär. Endast kassettbandspelare och manuell AC...
Tror faktiskt att det kan vara nästan tvärtom...
Volvo "bjuder" på en massa utrustning för att etablera sig i ett land som har en hel bunt med inhemska kvalitetsbilar.

Har själv importerat en S60 2,5T -04 som har i princip allt sollucka, bränslevärmare, bi-xenon, navi,telefon you name it.
Användarvisningsbild
av s70 2,5
Lite lågt miltal på en så "gammal bil" 5 år. Det ser riktigt billigt och plastigt ut med denna mittkonsollen.
av Mikael G
Sen ska det sitta det gamla emblemet på krockkudden i ratten om det är en -02. Om den inte är utbytt förstås... *ugglor i mossan nån*
Användarvisningsbild
av Ampy
Jo dp den är ihopp polockad visst!! men sägger så här! våra svenska bilar är fattigast med utrustning sen kan man spekulera om det är vi köpare som är fattiga eller anndra villkor här!! ta en amerikans volvo eller en tysk dem har ju nästan allt och + lite till, som vi inte har här vi kör ju ex s60 o v70 utan riktig larm här hahah skabb!! med plast inlägg och inga dimmljus det flödar ju sånna här i sverige!!

Så jag skulle alldrig tacka NEJ TILL EN IMPORT VOLVO Från Belgien Tysklan eller USA har åkt i sånna det där kallar man utrustning!! Dussutom är dem alltid bättre skick en VÅRA Svenska bilar i karossen om även motorn!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Ampy skrev:Jo dp den är ihopp polockad visst!! men sägger så här! våra svenska bilar är fattigast med utrustning sen kan man spekulera om det är vi köpare som är fattiga eller anndra villkor här!! ta en amerikans volvo eller en tysk dem har ju nästan allt och + lite till, som vi inte har här vi kör ju ex s60 o v70 utan riktig larm här hahah skabb!! med plast inlägg och inga dimmljus det flödar ju sånna här i sverige!!

Så jag skulle alldrig tacka NEJ TILL EN IMPORT VOLVO Från Belgien Tysklan eller USA har åkt i sånna det där kallar man utrustning!! Dussutom är dem alltid bättre skick en VÅRA Svenska bilar i karossen om även motorn!!
Nu drar du alla över en kant
Det beror på hur man vårdar sin bil
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]