Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxNil
Tjenamoss! Har en fin v70 1998. Dock valde någon att under veckan att stjäla katalysatorn på parkeringen utanför sambons jobb under dagtid. Galet! Hur som helst - nyfiken på vilken katalysator ni andra har valt för att åtgärda detta? Min lokala mekaniker kunde inte hitta rätt när han letade på sina sidor lite snabbt och jag har själv trålat igenom nätet utan lycka. Eller i alla fall med viss osäkerhet kring vad som är rätt katalysator. Motorbetäckning är B5254T och det är en 193HK FWD 2.5T av 1998 års modell tillverkad 1997. Tar gärna tips på katalysatorer som passar. Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Katten sitter ju ihop med downpipen, så du behöver ju byta hela downpipen. Dom enda skillnader som finns vad jag kan komma ihåg är antingen vinklat eller rakt avgashus, så du lär kolla vilket du har.
Alternativet är såklart att svetsa dit en katt på din orginaldownpipe... Isf kan du ta vilken katt som helst från 85x70-serien.

Universal skulle jag hålla mig undan ifrån, den bakre lambdasonden brukar vara lite gnällig över sånt... Fast samtidigt så är ju en sån katt inte i närheten av lika stöldbegärlig, då nya kissar inte har i närheten av lika mycket ädelmetaller som äldre orginalkissar hade.
av AxNil
Lucif3r - tack för bra svar! Menen jag har för
Allt utom svetsar tyvärr. Jag söker helst en hel lösning för enklast möjliga montering men ska fundera lite.

Sicnarf - stölden skedde på en företagsparkerkng i Järfälla.
av sicnarf
Finns billiga svetsar på Biltema och Jula och andra ställen för runt 2000 kr och funkar för enklare arbetena. En nybörjare kan använda dessa enkelt efter lite youtube koll

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]