- ons 31 aug 2005, 13:02
#15186
Hejsan,
Min 855 2.5 SE har på äldre dagar blitt lite tjurig.
Hon känns rätt ryckig och klen på låga varv. (mellan 1500-2500 rpm)
Och inte alls lika pigg som förrut.
Följande saker är bytta, utan att göra någon större förbättring.
Tändstift
Fördelar lock + rotor
Bensin filter
Luft filter.
Rengjort trottle huset.
Fyllt på med STP injection clean
Detta är en 96:a som har gått drygt 12000 mil, har även nyligen bytt kamrem.
Om man trampar gasen i botten så bluddrar den lite upp till ca 2500 rpm, där det släpper.
Ligger jag på lite över 2200 rpm och trampar till så går det rent.
Så det känns som om den får för lite av något.
Kan sägas att det vart lite bättre efter bytet av bensin filtret.
Så då får man ju tankar på att den kan vara för lite bensin.
Kan också säga att den startar utan problem, och tomgången är konstant och låter bra.
Har någon ett tips?
Tack på förhand!
Mvh
Jorevf
Min 855 2.5 SE har på äldre dagar blitt lite tjurig.
Hon känns rätt ryckig och klen på låga varv. (mellan 1500-2500 rpm)
Och inte alls lika pigg som förrut.
Följande saker är bytta, utan att göra någon större förbättring.
Tändstift
Fördelar lock + rotor
Bensin filter
Luft filter.
Rengjort trottle huset.
Fyllt på med STP injection clean
Detta är en 96:a som har gått drygt 12000 mil, har även nyligen bytt kamrem.
Om man trampar gasen i botten så bluddrar den lite upp till ca 2500 rpm, där det släpper.
Ligger jag på lite över 2200 rpm och trampar till så går det rent.
Så det känns som om den får för lite av något.
Kan sägas att det vart lite bättre efter bytet av bensin filtret.
Så då får man ju tankar på att den kan vara för lite bensin.
Kan också säga att den startar utan problem, och tomgången är konstant och låter bra.
Har någon ett tips?
Tack på förhand!
Mvh
Jorevf