Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I mina ögon ser det inte direkt dyrt ut, det är ju ändå en B4. Jag gav 375000 kr på Volvo för en V60 CC D4 -21 (drygt 5000 mil) med installation av dragkrok. Har samma utrustning som den i länken förutom Harman Kardon.
Det står modellår 2020 och 2021 i annonsen. Kolla upp detta vad det egentligen är.
Ser inte att bilen i annonsen har dragkrok. Du kanske inte har användning av det men rätt vanligt på en Cross Country skulle jag tro med Volvos original halvautomatiska in/utfällbara dragkrok (som är mycket bra enligt min erfarenhet, har den på min V90). Provsitt noga om du är lång, med tanke på sittdynan på förarsätet. Volvos standardsäte utan justerbart lårstöd är rätt kort.
Med hjälp av registreringsnumret kan du kolla på Transportstyrelsen vilken årsmodell det är och vad årliga vägtrafikskatten är. Den har väl ev. malus straffskatt nåt år till men sen blir den billigare i skatt.
Följde det med både sommar- och vinterhjul+däck? Om inga vinterhjul+däck följer med är det ganska dyrt komplettera med det om du skall ha Volvo original (nya).
Om du behöver dragkrok och vinterhjul så kika på andra bilar också där det följer med bilen. Att komplettera i efterhand med de två sakerna är ganska dyrt. Om det är en årsmodell 2020 i annonsen, kanske lite dyr? Men beg.priserna är höga numera. Dieselmotor är nog ännu rätt populärt köpa vid beg. köp. Men jag tror det säljs ganska få nya (jämfört med för bara några år sen) numera. Det är bara hoppas värdet håller i sig under den tid du tänker behålla bilen med tanke på att det är en diesel, men det gissar jag den gör om inte dieselpriserna skjuter skyhögt upp i himlen.
Lycka till med ev. Volvo. Jag har kört Volvo i hela mitt vuxna liv (sen 1979 när jag tog körkort). Har varit i stort sett nöjd men något mindre nöjd med senaste Volvon (V90, årsmodell -22) än tidigare Volvo jag haft. Säkrare bilar än Volvo får man leta lite extra efter, det är väl en av hudanledningarna många väljer Volvo kanske.

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]