Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av #11
Hej!
Min pump har pajat och jag tänkte byta själv, problemet är att jag inte kan hitta spolarpumpen, den borde sitta under behållaren men det verkar mycket trångt, finns det några tips att få??

Hoppas på svar.

Mvh, Ola

0734-18 01 56
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Du får plocka bort fronten så sitter spolar burken under H-framljus. sett från förar plats
av finnepower
har du kollat säkringen i motorrummet? den brukar gå sönder ofta. kommer inte ihåg vilket nummer de va men de är ju bara o gå igenom alla.
av #11
finnepower skrev:har du kollat säkringen i motorrummet? den brukar gå sönder ofta. kommer inte ihåg vilket nummer de va men de är ju bara o gå igenom alla.
Tack för svaren (W)

Har kollat säkring #16, tyvärr var den hel.

Plocka fronten? på min -01 Aero var det busenkelt, hur mycket jobb är det på volvon??

Detta är första volvon så jag är helt helt grön tyvärr, finns det några sprängskisser att hitta på nätet??

Mvh, Ola
av Kena
Vet ej heller var den sitter, men om du kollar under bilen så ser du hela behållaren.
av #11
Kena skrev:Vet ej heller var den sitter, men om du kollar under bilen så ser du hela behållaren.
Tack för tipset, skall försöka få in bilen så man kan slänga sig under och kolla, vädret innbjuder inte till utemek just nu :wink:

// Ola
Användarvisningsbild
av greeeken
#11 skrev:
Kena skrev:Vet ej heller var den sitter, men om du kollar under bilen så ser du hela behållaren.
Tack för tipset, skall försöka få in bilen så man kan slänga sig under och kolla, vädret innbjuder inte till utemek just nu :wink:

// Ola
Enligt VADIS måst du plocka bort fronten för att byta pumpen.
Men vad jag vet så går det att komma åt den underifrån oxå.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]