- tor 10 nov 2022, 09:31
Har den senaste tiden ett irriterande problem med startknappen. Efter att bilen stått över natten och jag på morgonen ska starta bilen så händer det ibland att bilen inte startar när jag trycker på startknappen. Bilen startar inte direkt, ingenting händer, det hjälper inte om jag trycker på knappen upprepade gånger utan jag får trycka ut nyckeln, sätta in den igen och då startar motorn på första försöket. När jag låser upp bilen och öppnar dörren, lyser allt i instrumentpanelen/ displayen precis som vanligt. Nyckeln kan matas in utan problem men när jag trycker på startknappen händer ingenting, inga tändnings-/start-/motorsymboler mm. Inget klick från startmotor eller annat ljud eller förändringar i displayen.
Vad kan det vara som fallerar? Tänker närmast på startbatteriet. Har läst att ett dåligt batteri kan leda till de konstigaste yttringar. Batteriet (Biltema) är dock bara ca 18 månader gammalt.
Någon som har erfarenhet av detta eller idé om vad det kan vara? V70 2.5T Kinetic, manuell, modellår 2008.
Vad kan det vara som fallerar? Tänker närmast på startbatteriet. Har läst att ett dåligt batteri kan leda till de konstigaste yttringar. Batteriet (Biltema) är dock bara ca 18 månader gammalt.
Någon som har erfarenhet av detta eller idé om vad det kan vara? V70 2.5T Kinetic, manuell, modellår 2008.