Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
Nä snarare så att mindre handlare köper nya (budget) däck och döljer att hjulinställningen är fel.
Bilia har nog bara missat det isåfall. Men gör en inställning innan du slänger på nya däck är nog ganska vettigt.

Euromaster brukar ha billig kontroll av vinklar med Benify om man har det.
av perhall
Jag har haft ganska många bilar och kört ganska mycket och hö fram slits definitivt mer än vä fram. Hur mycket varierar, men det märks...
Bilia gör väl hjulinställningar vid service men inte vid försäljning av begagnat? Kanske borde va tvärtom? Säkert samma på många firmor
av Lockis
perhall skrev:Jag har haft ganska många bilar och kört ganska mycket och hö fram slits definitivt mer än vä fram. Hur mycket varierar, men det märks...
Bilia gör väl hjulinställningar vid service men inte vid försäljning av begagnat? Kanske borde va tvärtom? Säkert samma på många firmor
Hjulinställning har jag alltid behövt betala för.
av 20FJan
Jag upplever också att höger fram slits mer på de bilar jag haft. Är väl alla rondellers fel.
av KalleJ
Har man ingen diff så är det ju det däcket som spinner först också, minst vikt och frikton.
Samma sak vid ABS. Det däcket borde låsa sig först.
Finns många anledningar, frågan är väl vad som har störst påverkan.

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]