Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mats15
Halloj!
Ny här, pågång att byta från XC60T5 2018 till att beställa en XC60 T6 Recharge blir en 24:a enligt säljaren.
Kör 1500 mil om året och för det mesta blandad körning .
Svårt att bestämma sig här.
Tips å råd ras gärna imot.
Mats15
Senast redigerad av 1 Mats15, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
Lite mer kontext kanske?
Du verkar ha koll på att du ska beställa en XC60 T6.
av Lockis
Hur mycket bränsle du kan spara beror ju på hur långa sträckor du kör och kommer köra mellan laddningarna.
Som sagt, lite mer information så ska du nog få alla svar du vill.
av perhall
Det är stor skillnad. T5 2018 har jag kört många gånger, du kommer tycka den nya är tystare, piggare... ja mkt med drivlinan, sen är ju instrumentering och infotainment utvecklat. Jag tycker 2018 var skumpigare på vägen så chassit har nog förfinats en del... sen har du förmodligen mycket mer utrustning på den nya
av perhall
Mats15 skrev:Hur upplever ni fyrhjulsdriften ?
Tja, har du AWD på T5? Är option på den, alla har inte. Den är helt ok i laddhybrid med det större batteriet, men inte lika bra som Haldex i T5 2018
av perhall
Mats15 skrev:AWD är det på T5:an .
Funderade på hur det funkade på vintern när man väl behöver det.
Det är absolut tillräckligt bra. Signifikant bättre än med gamla hybriddrivlinan - men sämre än en Haldex - som i sin tur är sämre än en Audi med riktig quattro, Land Rover, Subaru eller annan bil med excellent AWD.
Om målet är framkomlighet kommer det fungera jättebra!
Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]