Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
Du har komfortmanövrering som jag förstår betyder elektrisk manövrerad öppning. Vad menar Volvo då med ”slipper att smutsa ner sig”? Det gäller bara vid öppning men vid stängning så får man smutsa ner sig?
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Bempo skrev:Du har komfortmanövrering som jag förstår betyder elektrisk manövrerad öppning. Vad menar Volvo då med ”slipper att smutsa ner sig”? Det gäller bara vid öppning men vid stängning så får man smutsa ner sig?
Nä man stänger alltid i det inbyggda handtaget på insidan som är rent Bild
av Lockis
S60 har aldrig haft elektrisk öppning av bagage. Som någon skrev tidigare sker öppningen med en fjäder på S60, därför har man inte komfort stängning.
Användarvisningsbild
av S65D
Lockis skrev: fre 11 nov 2022, 17:12 S60 har aldrig haft elektrisk öppning av bagage. Som någon skrev tidigare sker öppningen med en fjäder på S60, därför har man inte komfort stängning.
Du skriver öppning, rubriken säger stängning och det var den jag svarade på.
av Lockis
S65D skrev: fre 11 nov 2022, 18:30
Lockis skrev: fre 11 nov 2022, 17:12 S60 har aldrig haft elektrisk öppning av bagage. Som någon skrev tidigare sker öppningen med en fjäder på S60, därför har man inte komfort stängning.
Och om du läste allt så svarar jag på det genom att förklara att det aldrig varit elektrisk öppning. Därav har man inte komfort stängning. Det krävs en elmotor i dagens läge för det.
Men du har ju öppning mha fjädrar.

Oavsett, det finns inte vad du efterfrågar på S60. Ingen anledning att snäsa 🤣
Användarvisningsbild
av S65D
Lockis skrev: fre 11 nov 2022, 18:55
Och om du läste allt så svarar jag på det genom att förklara att det aldrig varit elektrisk öppning. Därav har man inte komfort stängning. Det krävs en elmotor i dagens läge för det.

Vad gör knappen nedan? Låser den endast dörrarna efter man tryckt på den och stängt luckan manuellt?
Bilagor
5EAFFE0C-85D6-463F-8A1D-CDA8E4BB992A.jpeg
5EAFFE0C-85D6-463F-8A1D-CDA8E4BB992A.jpeg (256.01 KiB) Visad 293 gånger
av Lockis
S65D skrev: fre 11 nov 2022, 20:22

Vad gör knappen nedan? Låser den endast dörrarna efter man tryckt på den och stängt luckan manuellt?
Det skulle jag tro. I alla andra bilar finns där 2 knappar. Den till höger som låser och stänger bagageluckan och en till vänster som enbart stänger. Fin knapp har dock inte pilen som visar att luckan stängs. Bara låses.

Edit: https://www.volvocars.com/se/support/ma ... -med-knapp
Användarvisningsbild
av bem
Tror den ensamma kappen med ett hänglås på är det som kallas av Volvo ”privat låsning”, man kan med knappen låsa backluckan och baksätets ryggstöd. Om man vill ge någon tillgång till bilen men ha bagaget låst inkl. baksätets ryggstöd. T.ex. när man lämnar bilen på service och vill ha sina egna privata saker inlåst i bagaget. Kika i en manual till en sån S60 så står det säkert där.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
S65D skrev:
S65D skrev: fre 11 nov 2022, 18:30 Du skriver öppning, rubriken säger stängning och det var den jag svarade på.

den låser bilen när du dragit igen luckan

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]