Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
sewen,
Det jag svara på var din fråga:
Jag vill att värmen i ratt och stol ska vara på automatiskt när jag startar bilen

Att du redan visste hur man slog på den automatiska värmen framgick inte av din ursprungliga fråga.

Visst förstod jag att du undra vid vilken temperatur och vad "omgivningstemperatur" avsåg (yttre temp eller inne i bilen) som den automatiska värmen slås på men eftersom jag inte visste det svarat svara jag inte på den frågan.
Bra du fått svar på dina frågor så du blev nöjd även om mitt svar inte gav dig något. Hoppas ditt bilåkande underlättas av svaren.
Användarvisningsbild
av sewen
@bem, Nästan komiskt detta. Hur det kan va så svårt att förstå varandra ibland.
En fråga har per definition ett frågetecken efter sig. När jag skriver Jag vill att värmen i ratt och stol ska vara på automatiskt när jag startar bilen är det i min värd ingen fråga (eftersom det inte är ett frågetecken efter) utan en förutsättning, ett mål, en bakgrund eller liknande.

Och nej, jag undrade aldrig om "omgivningstemperatur" kunde vara hur varmt det var inne i kupén utan jag undrade om det avser en temperatur uppmätt med en fysisk termometer på bilen eller bygger på bilens gps-position och det aktuella vädret på den platsen.

Nä du har rätt. Jag skrev inte rakt ut att jag visste hur jag bockade i rutorna på centerdisplayen för att aktivera automatisk värme. Däremot citerade jag ett stycke ur instruktionsboken som behandlar just aktiveringen av automatisk värme i ratt och stol. Borde för tydligheten haft med stycket under också:

1. Tryck på Inställningar i toppvyn i centerdisplayen.
2. Tryck på Klimat.
3. Välj Startnivå för automatisk rattvärmare för att aktivera/deaktivera automatisk start av eluppvärmd ratt.
4. Välj Låg, Medel eller Hög för att välja nivå efter att funktionen aktiverats.
Användarvisningsbild
av bem
Sewen,
Ja jag förstår nu hur du tänkt.
Hoppas du förstår att en annan människa, som mig, kan tolka en text lite annorlunda än åt bokstavstolkning till, Du får ursäkta jag missade att det inte fanns ett frågetecken efter de inledande ord jag uppfattade som en undran. Jag får bli bättre på att läsa till punkt och pricka.
Det viktiga är att du till sist fått svar som du är nöjd med, sen att det på resan dit kan bli försök till svar som inte ger trådskaparen nåt är nog sånt man får stå ut med, tyvärr? Och det verkar du ha stått ut med, dina kommentarer är helt förståliga tycker jag nu. Ha det nu så bra med din Volvo.

Gjorde kontakterna lite större och då g[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]