Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:Där kom priserna på EX90, äntligen en Volvo som elbil som klarar ersätta min gamla XC70. Men 1.1 mille I grundpris.

Hoppas den blir en braksucce i Sverige och säljer i stora volymer så man kan köpa en begagnad i framtiden
Konkurrera med Polestar 3?
EX60 kanske är mer humant när den kommer (om det kommer)

Kanske bara jag men tycker EX90 är sjukt ful men det är väl kanske detta designspårk som Volvo vill ha på EX serien.
Kul att Volvo Cars kommer med en mindre ren elbil "EX30" (kan dock komma heta nåt annat), som Volvo gav folk en "förhandstitt (teaser) på efter visningen av den nya EX90 igår tisdag 9 nov -22:
https://carup.se/volvo-ex30

Enligt info i länken blir EX30 snäppet mindre än dagens XC40. Blir spännande se hur den ser ut i verkligheten sen när Volvo Cars har visning på den nån gång i framtiden. Och den skall bli betydligt billigare än dagens C40 och XC40 enligt info i länken ovan. Jag hoppas verkligen denna kommande mindre EX30 blir en succé. Så t.ex. yngre kan ha chans skaffa en ny Volvo ren elbil om man vill ha en Volvo. Tydligen är Volvos kunder idag en åldrande skara men med en mindre elbil som EX30 kan man nå en yngre skara kunder. Tydligen skall EX30 bara gå att prenumerera på via Care by Volvo, se info i länken ovan.
Jag tycker det skall bli spännande åren framöver när Volvo Cars kommer presentera den ena rena elbilen efter den andra på nya plattformar.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Lockis skrev: fre 11 nov 2022, 07:49
Okalettos skrev:Nån som vet vad leasingpriset blir för EX90 instegsmodell 300kW..?
14995:- om du kör via Care By Volvo.
Blir ju bara 180kr/mil…. Förutsatt 1000mil/år
bem skrev: tor 10 nov 2022, 10:47 Jag tycker det skall bli spännande åren framöver när Volvo Cars kommer presentera den ena rena elbilen efter den andra på nya plattformar.
Tycker det är ledsamt att det fortfarande inte finns något elektriskt alternativ på radarn i framtiden från Volvo som kan ersätta min nu gamla åldrande XC70 till ett vettigt pris.
VolvoB20 skrev:
bem skrev: tor 10 nov 2022, 10:47 Jag tycker det skall bli spännande åren framöver när Volvo Cars kommer presentera den ena rena elbilen efter den andra på nya plattformar.
Tycker det är ledsamt att det fortfarande inte finns något elektriskt alternativ på radarn i framtiden från Volvo som kan ersätta min nu gamla åldrande XC70 till ett vettigt pris.
Det enda som är unikt med din Volvo är väl släpdragningen. Du har väl ett helt lantbruk att ställa bilar på? Behåll xc70in eller köp en sluskbil att dra med så kan du ersätta din nuvarande Volvo imorgon om du vill ;) Jag rekommenderar https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /104840718 för bästa lantbruksaura.

Angående priset på EX90 så håller jag givetvis med dig. Men den är inte för pöbeln som oss helt enkelt.
Huvva, nej tack inte en dieselbil. Man vill ju inte löpa gatulopp mellan galna mijötalibaner som jagar livet ur en, profithungriga oljebolags schejker som ska finansiera sin lyxyather och politiker som vill skatta diesel till döds för att täppa till alla hål i statsbudgeten. Ingen människa köper väl en dieselbil 2022 om man inte har dödslängtan eller är skälvplågare. Nej det är ju elbil som är framtiden..

Jag hoppas fortfarande på att någon ska lyckas lösa den gordiska knuten och lyckas tex tillverka en elbil som kan mäta sig med en Skoda Superb diesel tex

Min XC70 har varit den mest kompetenta bil jag kört. Allt från +40 grader runt Balkan, Italien och Spanien. -25 och snö i fjällen. 100 mil resa över landet för att hämta och dra upp 2 ton båt på sjögräshal ramp, 2tons hästsläp ute i leriga hagar. +200 km/h genom Tyskland på Autobahn. 50 mil utan stopp i full fart med sjuk häst på väg till djursjukhus akut. Lassa in kyl/frys i bagaget. Allt till sjukt lågt förbrukning och lågt pris. Klart man har blitt så himla bortskämd och det känns jobbigt att behöva flera olika bilar för ingen klararallt som denna gjort. :-D
Derank skrev: sön 13 nov 2022, 20:40 Är det inte bara rulla vidare i XCn, ingen tvingar väl dig att byta bil. Det är ju den mest kompetenta bil du kört, då byte man väl inte ner sig el?
Den fyller ju 11 år i maj och det är ju en hel del, planen har ju varit att gå över till en V90 XC hela tiden som jag hoppas vara ännu mera kompetent. Men köpa diesel/bensin är ju hål i huvudet 2022 och som ren elbil finns den ju inte. Inte V60 XC heller som varit intressant.
  • 1
  • 342
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 445
Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager