Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Malmstroem skrev:
På det hela tycker jag att det är bra att "bonusen" försvinner. Det har inte varit ett effektivt utnyttjande av mina skattepengar att betala ut dessa miljöbonusar.
Exakt. Lyxkonsumtionsbidrag är ett annat ord för vad det har handlat om.
av Lockis
rosefors skrev:
Malmstroem skrev:
På det hela tycker jag att det är bra att "bonusen" försvinner. Det har inte varit ett effektivt utnyttjande av mina skattepengar att betala ut dessa miljöbonusar.
Exakt. Lyxkonsumtionsbidrag är ett annat ord för vad det har handlat om.

Tja, är det en lyx att minska utsläppen? Eller bordet det vara en rättighet?
Jag andas hellre in renare luft...
Om denna bonusen hjälper till att få en renare luft är det väl positivt? Och kommer spara pengar då folkhälsan blir bättre.
av Sevir
HeavyMetal skrev:
Sevir skrev: mån 07 nov 2022, 21:08 Beställde en C40 ikväll. Skulle vänta till våren men illa tvungen för inte gå miste av bonusen
Grattis. Vad blev den totala kostnaden med bonus?
Jag privatleasar så 6600/mån. Garanterat kommer månadsgiften gå upp efter bonusen försvinner.
av Sevir
Malmstroem skrev:Är det någon som tror att "malus" också försvinner?

När bonus/malus kom var jag rätt säker på att bonus-delen med tiden skulle försvinna, men att malus skulle bli kvar. Så ser det också ut att bli.

Malus ska vara kvar enligt SVT Nyheter. Så istället för malus ska finansiera klimatbonusen går det rakt ner i stadskassan istället. Konstigt.
av Lockis
Sevir skrev:
HeavyMetal skrev:
Sevir skrev: mån 07 nov 2022, 21:08 Beställde en C40 ikväll. Skulle vänta till våren men illa tvungen för inte gå miste av bonusen
Jag privatleasar så 6600/mån. Garanterat kommer månadsgiften gå upp efter bonusen försvinner.
Samma bil om den beställs den 9/11 kommer väl kosta 8000:-+
av Lockis
Sevir skrev:
Malmstroem skrev:Är det någon som tror att "malus" också försvinner?

När bonus/malus kom var jag rätt säker på att bonus-delen med tiden skulle försvinna, men att malus skulle bli kvar. Så ser det också ut att bli.

Malus ska vara kvar enligt SVT Nyheter. Så istället för malus ska finansiera klimatbonusen går det rakt ner i stadskassan istället. Konstigt.
Konstigt är det väl inte? Man ska säkert använda dessa pengarna till någon sänkning någonstans. Eller nått. Kanske sänker man bränsleskatten ytterligare 14 öre? ;-)
Min XC40 P6 var färdigbyggd i fredags, var inne och snackade med säljaren idag och de ska få den på måndag så lev nästa vecka. När jag först hörde att de stoppade bonusen imorgon blev jag lite orolig :-(

Men tydligen ska de som kan visa att de beställt innan den 8 november få bonusen. Annars hade man ju blivit rätt irriterad när man väntat sen beställningen 8 jan 2022
av Lockis
ppcrulez skrev:Min XC40 P6 var färdigbyggd i fredags, var inne och snackade med säljaren idag och de ska få den på måndag så lev nästa vecka. När jag först hörde att de stoppade bonusen imorgon blev jag lite orolig :-(

Men tydligen ska de som kan visa att de beställt innan den 8 november få bonusen. Annars hade man ju blivit rätt irriterad när man väntat sen beställningen 8 jan 2022
Tyvärr lär du tappa 20.000:- i bonus dock. :-( Om man inte pudlar imorgon och ändrar något eller ger annan information som säger något annat än den som släpptes idag.
Blir det så.. är ju luddigt skrivet i deras pressrelease. Men visst om det är vad de menar med de regler som gäller när bonusen utbetalas så är det nog så. Men skulle det isåfall även gälla alla redan reggade bilar som inte fått sin bonus ännu?
Lockis skrev: mån 07 nov 2022, 22:27
Sevir skrev:
HeavyMetal skrev:
Samma bil om den beställs den 9/11 kommer väl kosta 8000:-+
:-o 14-1500:- mer i månaden, den känns nog för en del svenssons. :-(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]