Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Är det normalt med ett visst ventilknack/slammer när motorn är nystartad. Varvtalet går ju upp precis efter start och efter en liten stund sjunker det till normal tomgångsnivå. Då hörs ett ljud (typ ventilknackningar eller ventilslammer) som jag tycker inte borde finnas på en splitter ny bil.
av v70 2,5T - 99
lexus skrev:Är det normalt med ett visst ventilknack/slammer när motorn är nystartad. Varvtalet går ju upp precis efter start och efter en liten stund sjunker det till normal tomgångsnivå. Då hörs ett ljud (typ ventilknackningar eller ventilslammer) som jag tycker inte borde finnas på en splitter ny bil.
brorsan hadde knack / slammer på sin nya v70 som gått 700 mil , var ett lager i lådan som va kasst .... VANLIGT FEL !!! renovering av lådan .

sjukt på en helt ny bil !! :???:
av laka14
Hur låter den när du har fått upp oljetrycket? På min V70 hör man det när man precis har starta den sen försvinner ljudet. Jag har aldrig varit särskilt orolig hade en S60 för ett par år sen och den var det exakt likadant på
av NCR
Min knackar som bara den lite då och då, både varm och kall....inget att bry sig om så länge oljenivån ligger rätt och servicen är gjord på den...säger chimpansen som arbetar på Bilia (dvs min "personlige" tekniker).
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]