Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thisko
Hej.
Har sökt med ljus och lykta efter en v70.

Hittade denna:

https://www.blocket.se/annons/sodermanl ... /104217845

Historiken ser bra ut. Bilen har haft 1 ägare och klarat alla besiktningar. Köpt av en bilfirma via auktion på KVD så jag antar att bilen är genomgången (fick inte tillgång till protokoll)

Problemet är att firman fått dåliga omdömen och jag är oerhört kräsen med vart jag köper bil ifrån men då utbudet är ganska skralt så får man väl anpassa sig.

Alternativet står mellan bilen i annonsen eller en - 12 t5 som jag tyvärr inte lyckats hitta ett ställe att provköra på ännu.

Är det någon dyr service man ska göra sig redo på? Hur resonerar ni kring bilköp via en firma ni inte får bra vibes av?

Mvh Thisko
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag skulle passa mig för en firma med dåliga omdömen, det blir ju en chansning, men det ka sluta tråkigt om något händer.
av Volvoold
StefanN skrev:Sjlva bilen är nog inte problemet då det är ganska skottsäker motor men sen har du alla typiska V70-fel men dom du oavsett.
Vilka är alla de vanliga felen? Jag funderar själv på en V70 (08-16). Så det kan ju vara bra att veta innan.......😊
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Thisko, Strunt i bilfirman om du vill ha bilen, visst kommer man få svårare att få igenom reklamationer men det får man ju av de flesta Volvo ÅF med. Dessa säljer väl en hel del bilar som är "billigare" så kanske inte så sugna på att lägga ut pengar på de och då blir kunderna sura och skriver sämre omdömen och så fortsätter det tänker jag. Men är det en sådan man är ute efter och de växer ju inte på träd får man ge avkall på vissa saker och här verkar det vara ÅF vad jag kan se spontant. Ny volvologga i fronten, nya nummerskyltar (och hållare) sedan klassikern med att flytta upp bakrutetorkaren ett hack eller så, resten får man kolla när man är där.

Den har haft två ägare/brukare, första 2010-09-24 och andra 2020-03-23 och därefter har den fått tre filformor som bollat vidare den så därav står det 5 ägare hos transportstyrelsen
av Lövet
Det som står i stefans lista är också mestadels sådant som kan härledas till slitage och det är inget man kan reklamera ändå.

Varifrån ser du att den sålts via KVD? De har aldrig varit registrerad ägare på bilen iaf och man får inga träffar på Google på den. (Ananrs kan man ibland hitta protokollen i googles cachade varianter av sidor)
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Lövet, via car.info tykte jag iaf det stod att de ägt den samt nummerskylthållaren bak vittnar om det :-)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Micce1980 skrev:@Lövet, via car.info rykte jag iaf det stod att de ägt den samt nummerskylthållaren bak vittnar om det :-)
Ja där syntes det tydligt. Intressant att biluppgifter.se inte hade den ägaren med
Användarvisningsbild
av MartinS
Tveksamma firmor har ofta tveksamma bilar….

Multiribremmen skall bytas efter 10 år. Tveksamt om det är gjort antar jag, det är relativt kostsamt.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]