Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Timz
Kände att det helt plötsligt blev muskelservo. Kollade hydraloljebehållaren som var tom.
Lyfte upp bilen såg att the 2 små metallrören vid styrväxelns ende rostat hål i (ej de långa till pumpen) .
Förmodar att det inte finns utbytesdelar till dem ? Utan måste byta ut hela styrväxeln ?
Beställde rören från Volvo tog 3 dagar , ser ut att passa till min ZF styrservo. Någon som vet hur mycket styrservo-olja som går i när det är tomt nu ?
Timz skrev:Någon som vet hur mycket styrservo-olja som går i när det är tomt nu ?
Det rymmer omkring en liter, men går nog åt mer innan du fått ur all luft. När jag bytte olja på min 745-a gick det åt c:a 3 l innan det blev ren olja i behållaren. Men, du ska göra rent behållaren först nu när du chans till det. Det samlas väldigt mycket skräp i hörnen. När du fått ihop det ska du lufta systemet genom att med framhjulen upp upphisssde vrida hjulen fram och tillbaka innan du startar motorn.

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]