Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matzan
Hejsan, ny medlem här och behöver hjälp 😅 jo de är så att jag har monterat ledramp på min bil och även gjort mjukvara på den. Mitt problem är att jag inte får de till att funka. Har följt volvos monteringsanvisning. Dock så var de utan volvos egna kabelsats den kopplades med men de ska ju inte spela någon roll. Har konstant jord från cem och får den inte att tända sig när allt är "färdigkopplat". Är de något speciellt relä man behöver? Blir tokig på varför de inte funkar och är inte jätte duktig på bil el. Tack på förhand
av LaP66
Vet inte riktigt vad du menar med gjort mjukvara till den…..men då du har helljus med vanlig halogen lampa i den extra ljusinsatsen innanför xenon halv/helljus med D1S lampa.
Använd matningen till denna lampa för att driva spolen i relät (stift 86 på relät) samt jorda stift 85 över en brytarknapp i kupén om du vill.
Sen är det bara att ha stift 87 till ledrampen och 30 till batteriet via en säkring.

Ah just, 2014 är ju föregående. D&[…]

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]

Tjena, köpte en 240 för ett tagsen och b[…]