Man måste ta bort yttre leden från den inre leden för att kunna få av och på damasken.
"Är det svårt?". Det är 2 muttrar du behöver lossa, en för styrtappen i spindeln och en låsmutter mellan inre- och yttre led. Det är gjort på 5min................................. För 24 år sedan.....
Nu så här 24 år senare(eller när nu lederna sist blev delade) så har det säkert rostat ihop och kommer vara ett halvt h-e att få isär
När jag böt damask på vänster sida förra året så satt låsmuttern så j-a hårt att yttre leden lossnade från inre utan att låsmuttern rörde sig en millimeter

Det tog mig en bra stund att få lös mutterh-et(för även den måste bort för att få på damasken...) då jag (då) inte hade något att värma ordentligt med. Den muttern var "droppen" för mig, så nu har jag skaffat en induktionsvärmare
Att få dit stora klammran för damasken på styrväxeln är mest problematiskt på vänster sida, men det går. Höger sida finns det mer utrymme på, även om det fortfarande är duktigt trångt.
Jag använder mig av "fel" verktyg(är det verkligen fel om det fungerar?

), jag förpressar klammran lite på bänk innan montering, sen använder jag antingen hovtång eller sidavbitare, beroende på vilket man kommer åt med, och nyper åt klammran med.
Buntband har jag också provat med, och det fungerar väl också. Men *jag* tycker det är svårare att få buntband tighta i det utrymmet än den riktiga klammran mha. sidavbitare