Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Lobocut, Precis, isf va det den som hade köpts hos ÅF som de fått montera. Visst uppskattar de inte medtagna begagnade delar men tror de hade tagit jobbet men säkert för en 500kr då ja för 15 min jobb :) Har bokad den på bildelsbasen och kommer se över den innan jag monterar den så klart. Tre slangklämmor och en skruv klarar man allt av när det sitter så lätt till :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Något gör det där röret i alla fall för det känns som att en del av polestaroptimeringen har hittat tillbaka i kärran. Det är absolut mer tryck i den nu :-)

Det hade kommit en tunn typ dimma av olja runt om det trasiga röret så torkade av så gott det gick tills vidare och detta verktyg som va det enda som jag kunde komma åt med bakom motorn för att lossa och skruva fast slangklämman med, trångt var ordet :-)

.
IMG_4201.jpg
IMG_4201.jpg (2.73 MiB) Visad 353 gånger
.
IMG_4203.jpg
IMG_4203.jpg (4.74 MiB) Visad 353 gånger
.
@Brainy, Mest den där slangklämman och att rengöra som tog tid. Hade de inte behövt ta sin tid och att motorn va varm så man fick gå undan lite ibland så ett 20-30 min jobb på hemmaplan. Lätt värt det för sparade ändå säg 1300kr eller mer och sen är ju sådana här jobb ganska underhållande :-)

Försökte få bort skrotens gula text de skrivit i artikennumret med t-röd men det gick inte alls. Några tips här så tar jag de gärna, eller bara måla över med annan svart spritpenna eller gnugga bort det försiktigt med smärjelduk typ?

Lite osmart av de att klädda det där, likväl osmart av Volvo att stansa artikelnumret på undersidan ;-)

.
IMG_4198.jpg
IMG_4198.jpg (378.81 KiB) Visad 341 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Bra jobbat!
Jag fick ta bensin (hade Gripen ren bensin hemma) till en annan sak jag köpte på skroten för att få bort denna text, oklart dock om man kan ta det på denna plastdetaljen.
Det kanske funkar lika bra med andra saker också... Svart sprayfärg? ;-)

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!