NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Ni skulle sett hennes reaktion när hon såg att jag satt och läste i tråden "Vad har ni gjort för er Volvo idag?"
Först skrattade hon så hon grät när jag förklarade vad som brukade postas där, sedan blev hon lite smått orolig och ansåg att det där inte var hälsosamt. :roll: :lol:

Hehe!

Min fru råkade se när jag läste en tråd på värmepumpsforumet om någon som köpt nåt stort nagelmanikyrset från UK via Ebay till sin fru och dotter. Hon har nu tjatat i en vecka om att jag skall beställa ett åt henne också :-O) , va less man blir.. :(
Tjejjer..... Suck ;-) men de kan ju ägna timmar åt uppdateringar på sina sociala medier. O en annan har inte fb, instagram mm. Är forum och blocket beroende ist. Nog med OT. Skönt att problemet löste sig.
Mrq skrev:Ahaaaaa. Det ser lika oljigt/kläggigt ut på min V50.
Ska det alltså sitta en slang på det där lilla röret som sticker ut?
Vart går den slangen i så fall, så jag kan börja leta efter den.
Ungefär hur lång är den?
Just precis! Det ska tydligen göra det. :) Slangen är ungefär 30 cm lång och går till ett Y-kors som sitter snett ned/innanför insugsröret. Har du en slang på den vänsta bypassventilen så följ den.

Leta efter Y-korset ca 30 cm in bakom insugsröret/nedanför pilen. Den inringade grunkan är vänster bypassventil.
Bild

Tackar vedeld, http://www.jagrullar.se/forum/memberlis ... le&u=46956, för mycket av denna infon.

Edit: OT, tjejen har också skrattat gott åt "Vad har ni gjort för eran Volvo idag?" :D
Edit 2: Min slang hade bara hoppat av och gick att fiska upp alldeles i närheten av nippeln på bypassventilen, så börja kolla där.
grillchips skrev:Ni skulle sett hennes reaktion när hon såg att jag satt och läste i tråden "Vad har ni gjort för er Volvo idag?"
Först skrattade hon så hon grät när jag förklarade vad som brukade postas där, sedan blev hon lite smått orolig och ansåg att det där inte var hälsosamt. :roll: :lol:
Haha, så där skulle min fru nästan reagera också!

Jag skulle nog svara bara "äh, nu drar jag ner i källaren och hamrar lite..." :twisted: :roll: :lol:
Hej. Jag har exakt samma problem, men båda mina vacumslangar sitter där dom ska.

Mina felkoder är:
P0047
P2263

Jag tog loss spjällhuset och såg att de högra spjället var stängt och det vänstra öppet. Ska det vara så?

Har också bytt ut denna utan några större framsteg.
Men det är inte sant!
Haft liknande problem med vår V50 vi köpte för nåfra veckor sen. Sökte runt lite här och hittade denna tråden.
Tänkte att va faen jag går väl ut och kollar i motorrummet på bilen. Och där! hittade felet, slangen hade hoppat av!. Gjort en provisorisk lösning men undrar nu om det är klurigt att byta hela slangen så jag får dit fräscha grejer??

Vad hade en gjort utan detta forum? Har sparat många tusingar genom åren tack vare detta stället!
Har samma problem på min 2.0 D, men vet inte riktigt hur slangarna ska sitta på vänster sida! Nu har jag experimenterat lite och bilen går olika beroende på hur jag sätter fast dem. Men inget känns helt bra, dessutom en infästning som saknar slang. Någon som har koll på hur det ska sitta?
Bilagor
653E4B26-864B-450E-AD38-8CEF6E95C7A7.jpeg
653E4B26-864B-450E-AD38-8CEF6E95C7A7.jpeg (3.07 MiB) Visad 1667 gånger
C93F6B8D-D6BD-42E8-9CB6-4EA8BDEF62DE.jpeg
C93F6B8D-D6BD-42E8-9CB6-4EA8BDEF62DE.jpeg (3.07 MiB) Visad 1667 gånger

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]