- tor 03 nov 2022, 07:22
Har man tid och ork att sätta sig in i hur världen fungerar så klarnar mycket.
Det som stör mig är när politiker ifrågasätter väljarnas kompetens, som många gånger själva har visat sig okunniga och främmande för konsekvensanalyser och låtit prestige vara ledordet.
Money rules, oavsett partifärg.
Pengarna kommer från entreprenörskap och till viss mån bankernas lånekarusell som skapar pengar som inte finns.
Ganska uppenbart att den som sitter på pengarna har mest inflytande, det är lika hemma hos mig.
Jag har direktel och det suger, ville låna pengar hos banken för att installera vattenburet men vi hade för dåligt cashflow.
Jag har inte missat en betalning på 40år.
Två år kvar på bindningstiden, sen byter jag bank.
OT så det räcker.
Lövet skrev:Det här allmänna "uuuuäääääääääää politiker är dumma!" är en ointressant diskussion. Höj nivån på tråden.Det kanske är så att bristen på självkritik är uppenbar efter ett val, både hos väljarna och dom valda.
Har man tid och ork att sätta sig in i hur världen fungerar så klarnar mycket.
Det som stör mig är när politiker ifrågasätter väljarnas kompetens, som många gånger själva har visat sig okunniga och främmande för konsekvensanalyser och låtit prestige vara ledordet.
Money rules, oavsett partifärg.
Pengarna kommer från entreprenörskap och till viss mån bankernas lånekarusell som skapar pengar som inte finns.
Ganska uppenbart att den som sitter på pengarna har mest inflytande, det är lika hemma hos mig.
Jag har direktel och det suger, ville låna pengar hos banken för att installera vattenburet men vi hade för dåligt cashflow.
Jag har inte missat en betalning på 40år.
Två år kvar på bindningstiden, sen byter jag bank.
OT så det räcker.