Moderator: Moderatorer

Tvättat både v70 o 240in var välbehövligt
Provade tershines purify s+ men vet inte om de va så imponerande skulle ju ge en himla fin glans o avrinning men ja de blev rena i alla fall

Damsög ur skräp löv o sand ur båda 2 med
robinb3rgsten skrev:Tvättat både v70 o 240in var välbehövligt
Provade tershines purify s+ men vet inte om de va så imponerande skulle ju ge en himla fin glans o avrinning men ja de blev rena i alla fall

Damsög ur skräp löv o sand ur båda 2 med
Grannen har användt tershines produkter och han var inte heller nöjd. Jag har aldrig provat deras produkter och kommer heller aldrig att göra det!
Dom envisas med att skicka "nyhetsbrev" till mig fast jag avsagt mig det, och har aldrig anmält mig till det. Jag har aldrig heller besökt deras hemsida! Efter några månader kommer det igen. Undrar var dom köper sina mail adresser?
Jag rekomenderade min granne att prova Gyeon Q²M WetCoat, och han använder nu det i stället. Jag gör det är helnöjd, utökade och lade i våras för första gången ett av deras keramiska skydd, det billigaste. Otrolig avrinning och lätt att hålla bilen ren med en avspolning med högtryck. Mycket nöjd!!
Säg den bil som går att få blank utan polering...

Idag har jag tvättat en V50 som inte sett en tvätthall på 10 år.. typ.. :-)
Brorsan så att deras gula schampo va bra enligt han så provade men tyckte inte de va nåt speciellt.. båda bilarna e polerade i augusti så så döda i lacken e de ju inte men tyckte inte de gav nåt mer än vanlig tvätt
tershines shampoo är inget speciellt i jämförelse med andra schampo på marknaden, däremot är det refract&apex+ tillsammans som ger den glansen. Jag har använt mig av Gyeon Q²M WetCoat tidigare ;innan refract och kan säga att båda håller nästintill samma tidspan efter applications. [cirka ~3-4månader) och sedan börjar avrinningen avta helt(med typ 5-10% kvar). Jag köpte tershine produkter när det var minst 50-75% rea. Idagsläget använder jag äldre produkter (schampoo) från turtlewax som jag kan vaska.
Användarvisningsbild
av GLIZ
I dag ska jag byta frihjulskoppling och laddrelä på min S80 T6. Har kikat lite på vad jag kan behöva lossa för att få ur generatorn. Blir en precisiosinsatts. Inte många mm tillgodo. Huuuu.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Bytte Klapperstagen (stabilisatorstag) på min v70 2005.
Nu efter 27800mil var de slut, ja eller de var nog slut redan för några hundra mil sedan,,,,
En del bråkande med fast rostade bultar blev det, men lättare än befarat.

Nu går det tyst och fint igen.
Bilagor
klapp.jpg
klapp.jpg (1.71 MiB) Visad 789 gånger
I morse var det extremt halt så jag gavs tillfälle att testa om fyrhjulsdriften fungerar på XC70in och det gjorde den!

I helgen monterade jag stänkskydd fram!
  • 1
  • 1694
  • 1695
  • 1696
  • 1697
  • 1698
  • 1912

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.