- ons 27 jul 2022, 09:34
#1506495
Vi har en V90 CC My20 privat och en V90 CC My-19 som snart kommer att ha rullat 12000 mil som förmånsbil. Tänker mig att vi ska köpa oss en begagnad bil denna gång istället (får högre lön istället och åker sparsamt i tjänsten). Har varit nöjd med v90 CC och tror inte på att åka laddhybrid för våran del för vi åker lite för långt varje dag till jobbet och aktivitetet utöver det för att motivera merkostnaden etc. Och det finns ingen vettig elbil idag som uppfyller våra behov på utrymmen med barn och hundar. Möjligtvis en Skoda. Men den var inte så kul... Så jag tänker mig en bil för max 300". En ny v90 cc kostar över 600"! Då ser det ut som en Passat Alltrack eller V90 awd 2018-2019 verkar vettigt. Men det var länge sedan jag hade en Passat. Det var en rostburk från 2006 som fick lacksläpp efter 1 år på dörrar och skuff. Var en helt OK bil i övrigt men som jag inte vågade ha mer än 3 år när lackgarantin gick ut. Ägt nya eller nästan nya Volvo sedan dess. Tycker dock dem blivit väl dyra nu när dem ska var mera premium. Men man får ju en bättre utrustad Passat än V90. Och tror väl att rostskyddet är mera likvärdigt idag... Någon som kört båda som tjänstebil eller liknande? Vad har ni för erfarenheter? Antar man får lite färgade svar på ett Volvoforum
.

Nuvarande bilar: V90 CC MY-20 D4 AWD automat och V90 CC MY-19 D4 AWD automat. Tidigare bilar: XC70 MY-13 D4 AWD DE Automat, XC70 MY-16 D4 AWD Sport automat, V70 MY-10 D4 Summum automat. Opel Vectra-06 2,0 T, VW Passat-06 tdi 170. Opel Vectra -05 2,0T. Opel Astra-00, Opel Astra-96 och Maxda 323-81.