Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
Jimmy Svensson skrev: sön 30 okt 2022, 20:52 Hejsan. Har köpt en V60 -12. Upptäckte att framrutan sitter löst! Datumet på rutan är 2011 så inte bytt. Finns det någon reklamation på den?
Någon som vet?
svårt och säga.. vissa har fått på goodwill, vissa icke. Fråga din ÅF eller glasmästare där din försäkring kan ta an.(vanligtvis 1000kr i självrisk tror jag?). Min är från 2011 och har än inte bytt framruta så kan ej säga mycket
av dannesk
Rutan är 11år gammal, garanti på denna är ju helt obefintlig!. Byt den på försäkringen, borde väl vara bytt för länge sedan oavsett kan jag tycka.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Jimmy Svensson, Köpt på firma så hör om det kan gå via de, fel som upptäckts inom 6 mån tänker jag på enligt kkl. Sen är det kanske inte så att det går men väl värt att försöka då det ändå tydligen fanns där vid köp
av Doomis
Det finns inte längre någon Goodwill på framrutor, det är över 1.5 år sedan Volvo slutade med den kampanjen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Jimmy Svensson, Frågan är om det är vart att tjöta, men står det inte med i bilens varudeklaration så kan det gå. Bara trist att man får ligga på och jaga de.

Hojen jag köpte i somras visade sig två fel på vid olika tidpunkter. De svarade båda gångerna dagen efter att de mailat verkstaden till det märket hojen har och att de sedan skickar fakturan till återförsäljaren. Det känns rätt ovanligt och de flesta fungerar inte på det sättet tyvärr
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Micce1980 skrev:@Jimmy Svensson, Frågan är om det är vart att tjöta, men står det inte med i bilens varudeklaration så kan det gå. Bara trist att man får ligga på och jaga de.

Hojen jag köpte i somras visade sig två fel på vid olika tidpunkter. De svarade båda gångerna dagen efter att de mailat verkstaden till det märket hojen har och att de sedan skickar fakturan till återförsäljaren. Det känns rätt ovanligt och de flesta fungerar inte på det sättet tyvärr
Tack Micce
Nä inte alla som är villiga att åtgärda fel.
Står inte något i varudeklaration.
Ha en trevlig kväll

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]