NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Avfrostningen har helt slutat funka i bakrutan på min V50 D5 2008. Jag har plockat bort panelerna på bakluckan och jag vill felsöka med en multimeter.

Jag ser inga lösa sladdar eller kontakter. Avfrostning backspeglar funkar, så strömbrytare och säkring är ok, eftersom de väl är samma. Jag får även +14V i högra kontakten i bakrutan när defrostern är igång.

Det som gör mig förvirrad är de två vertikala trådarna som går vid varsin tredjedel av bakrutans bredd, tvärs över defrostertrådarna. Den vänstra verkar kopplad till chassi/jord. Den högra vet jag inte vart den går.

Har de med defrostern att göra? Eller är de antenner, och isolerade från defrostern?

Är det någon som har ett kopplingsschema eller principskiss, så jag förstår hur jag ska mäta?

Det kanske också kan vara så att någon kabel skavts av i genomföringen mellan chassi och baklucka. Hur undersöker jag det, för det är svårt att komma åt där?

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]