Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LFCFredda
Har en v60 t8 2019 och parkerar den vanligtvis hemma i ett kallgarage som sällan blir kallare än 0 grader. Det vore skönt att få lite värme i den men jag tror inte förvärmning med bensinvärmaren är ett alternativ i ett garage, men kan jag få på ratt och stolsvärme via fjärr?
Användarvisningsbild
av js1
Min bil står i ett garage typ radhuslänga. Vi står tre bilar i samma sektion så att säga. Jag brukar köra värmaren 10 minuter innan jag ska köra. Det luktar lite avgaser, inget annat. Aldrig känt av nåt annat.
Användarvisningsbild
av leiwi
Är det verkligen tillåtet med bränslevärmare i den typ av garage, vad jag vet så är det inte tillåtet i garage längor som tillhör Bostadsrättsföreningar eller Samfälligheter
Användarvisningsbild
av js1
Ojdå :-(
Ingen aning faktiskt.
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
av LFCFredda
Nä det är inget stort garage utan ett enkelgarage byggt i anslutning till villan. Man kanske kan öppna porten ca 10 minuter före avfärd och samtidigt slå på förvärmningen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns där ett eluttag så en bit kabel till en kupefläkt. Drog det så en gång och då genom rutan som sedan drogs upp så långt det gick
V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte