Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Precis som era bilar tappar min uppkopplingen ibland, men det verkar finnas kartor ändå, dock blir det rejäla omvägar. Nån slags nödkartor, så att man hittar hem, även när bilen är nedkopplad fungerar navigationen men vägvalen blir inte bra....
av limerose1891
bem skrev:Cokeisit,
Att infotainment i min Volvo Google-bil startar om av sig själv händer titt som tätt. Har mjukvara 2.3 f.n. installerad, skedde på Volvoverkstad via VIDA (ej via OTA trots jag har det i bilen). Antagligen en s.k.produktegenskap på Google-bilar.😄
Jag har alltid med mig min iPhone där jag har Garmin TomTom Go navigationsapp installerad och aktivt abonnemang utifall att… Jag litar inte helt på mitt infotainmentsystem trots rätt ny bil (MY22) så bäst ha backup med sig. Men telefoner kan gå sönder också så… då kan en papperskarta vara bra att…
Det hände mig en gång i min förra Volvo att min dåvarande iPhone tvärdog. Var i Linköping och skulle hem till Värmland. Inte hade jag vägen i huvet. Svängde in till en bensinmack: ”har ni bilatlas i papper”? Killen bakom disken titta konstigt på mig och sa det var länge sen de sluta sälja papperskartor. Jaha sa jag och tacka för mig.
Jag gick ut i bilen och satt mig, tänkte hårt hur jag kört till Linköping och efter mycket funderande hade jag klart för mig några större städer jag passerade när jag åkte hit. Lyckades ta mig hem till Värmland igen med hjälp av minnesbilder från resan till Linköping. Det är lätt invaggas i falsk trygghet med alla navigationshjälpmedel i en modern bil idag.
Sålde de inge iPhone-laddare då? :-D
Användarvisningsbild
av bem
Det var mobilen som kasta in handduken. Blev en ny när jag kom hem. Ladda hjälpte inte.
Den enda mobilen som pajat helt för mig. Har blivit en hel del mobiler sen den här -se bilden, min allra första mobil. :-)
När man använder en iPhone som bilnavigator blir den otroligt varm ibland. Jag undrar jag om inte det är den upprepade värmen i sånt fall som kan ta död på en mobil?
Bilagor
65FF1749-8BCD-466A-9B38-BB80BD29E0E2.jpeg
65FF1749-8BCD-466A-9B38-BB80BD29E0E2.jpeg (4.54 MiB) Visad 292 gånger
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]