Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.

Som topic lyder så kan jag inte öppna förardörren utifrån sedan en tid tillbaka. Så nu lär jag klättra in på passagerarsidan och öppna dörren, den funkar att öppna inifrån. Har haft ur låskistan etc och kollat men inte lyckats lista ut vad som kan vara felet. Känns som det är något med själva "öppna rörelsen" som är fel, att handtaget inte hakar i spärren eller nå på vägen ut. Men av det jag kan se så ser inget slitet ut etc, några förslag? :-) (funkar att låsa på knappen på handtaget" så är inget problem med själva kistan)

/christopher
@lajvdahl, Just nu, kan du inte tills det är löst dra ner rutorna med "hålla inne dörröppnarknappen" på fjärren och öppna förardörren genom att sträcka in armen? Visst jag är med vig men hade nog ändå gjort så :-)
Jag hade så till en början på min V60 MY15, tillslut blev det så illa att jag alltid behövde öppna från passagerarsätet bakom...
Så det var bara byte låskista på Volvo som gällde..blev rätt sur och tyckte att hur man kan behöva byta låskista på en bil 2015? Mecken visade upp dock att låskistan var från "Ford Motor Company"..det hjälpte dock inte för det blev ca 5000 kronor i slutändan ändå.

Har idag en XC70 MY13, för ett par veckor sedan började det exakt som du har det. Kanske händer 3 av 10 gånger att man misslyckas att öppna. Dörren låser alltid och jag har kört med att man "tokrycker" upp dörren som en annan testosteronstinn trafikpolis, då brukar det lösa sig. Finlirar man när man skall öppna dörren då kan det bli att man inte kan öppna....

Så kontentan? Ja, låskistebyte? :-(
Senast redigerad av 1 nikliz, redigerad totalt 0 gånger.
Micce1980 skrev: tis 25 okt 2022, 16:05 @lajvdahl, Just nu, kan du inte tills det är löst dra ner rutorna med "hålla inne dörröppnarknappen" på fjärren och öppna förardörren genom att sträcka in armen? Visst jag är med vig men hade nog ändå gjort så :-)
Visste inte att det gick att göra så, det är ju bättre än att klättra in och ur passagerarsidan iallafall, tack för tipset.
@lajvdahl, Man får så klart trycka på låsa upp en gång och sedan hålla inne den. Men det förutsätter att bilen har den funktionen :)

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]