Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Ett mycket bra tipps som jag järna hänger på började så men pga jag har så mycket annat som sitter i fläkten så fick det bli lite här lite där...
Fick äntligen min motor i fredags...
Den va 4 cylindrig och hade nog varit fin i en annan bil...
Väntar nu på ett samtal med Muppkroten--- FUCK!!!
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
av berrabus
oldtimersmc skrev:Ett mycket bra tipps som jag järna hänger på började så men pga jag har så mycket annat som sitter i fläkten så fick det bli lite här lite där...
Fick äntligen min motor i fredags...
Den va 4 cylindrig och hade nog varit fin i en annan bil...
Väntar nu på ett samtal med Mercaskroten--- FUCK!!!
Har de tappat bort en cylinderi transporten eller hur har de lyckats med detta?
av oldtimersmc
Det är inte svårt om man har att göra med idioter
Fick min andra motor idag , den hade ramlat av pallen under transpotren... (även den fel motor m a o inte den motor jag beställde) är tyvärr upptagen med annat. det blir inte bra det här...

Ps va inte det scharmigaste möte som ägde rum...
Well pengarna tillbaka och jag slapp "bli kvar" för en tid
av oldtimersmc
Kom hem igår kväll med en som jag fattat passande motor ser bra ut handlade på Allbildelar i Huddinge = Proffsig o trevlig personal men nu så öser det ner och jag jobbar fm imorgon lördag så typiskt att det varit som o varmt sen motorn rasade och nu när jag får ratt rova så vredgas gudarna, Funderar på om jag skall offra en katt eller hund för att bidka de vredgade... Katterna är ju stora som en mellanstor hund och hunden som en mindre ponny...@oldtimersmc,
av daekol
Nu har jag inte sett några bilder över hur din setup ser ut. Men när jag väl skruvar med bil så blir det också på uppfarten. Passade på att byta lite allt möjligt i framvagnen under min semester och självklart var det dåligt väder till och från. Visste att jag hade flertalet presenningar liggandes i storlek 5x7m, spände upp den mellan verandan och några thujaplantor jämte parkeringen. Blev riktigt bra väderskydd. Visserligen tappade man ju dagsljuset så det fick lösas med lite förlängningskablar och lampor. Kanske kan vara något för dig när vädret stökar till sig?
av oldtimersmc
Har möjligheter att göra en hyffsad mekplats ( Bra 6X10M semi pro presening :-) me vill bara få saker att hända NU!!
Jobbar för mycket och har för många krav på mig så det ställer till det skall snart dra till norrland o jaga älg en säk ventil men sen så är det tillbaka till vardagen...
av oldtimersmc
Klart Tack för alla tipps

Tror att det är läge att byta generator[…]

Precis. Där gäller en gång om &ari[…]

Råd vid punktering

@StefanN , Som Vianor då, fast jag ser inte[…]

B21A drar över 4 liter milen

Du måste mäta ventilspelet, annars &quo[…]