Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Har en V60 my 14 D6 Hybrid vars bakrutetorkare ej fungerar, vad kan vara felet? på V70 brukar det vara jordfel men allt annat lyser-
Användarvisningsbild
av bem
oldtimersmc skrev: sön 23 okt 2022, 10:09 Har en V60 my 14 D6 Hybrid vars bakrutetorkare ej fungerar, vad kan vara felet? på V70 brukar det vara jordfel men allt annat lyser-
Borde väl gå testa om elmotorn i bakrutetorkaren funkar. Om du kommer åt kolla om det kommer fram ström till bakrutetorkaren vid den.
Om det gör det kan det luta åt att bakrutetorkaren kastat in handduken. Kommer det ingen ström till torkaren kan du ha kabelbrott på vägen fram till den. Bakrutetorkaren sluta funka på en V70 jag hade. Det var torkaren som pajat. Volvoverkstaden slog upp vad en ny kosta. Dyrt. De föreslog köpa in en från skroten (bildemontering som det kallas numer). Så fick det bli och de beställde samt montera den. Det funka så länge jag hade den bilen.
Kolla även så inte nån säkring gått som berör bakrutetorkaren.
Hoppas du får ordning på bakrutetorkaren.
av oldtimersmc
Tack V60 köpet var för att hålla frun på gott humör när XC70 fick motorras i sommras (det var fan inte lätt att byta motor )
av dannesk
Det framgår inte i inlägget, har du kollat säkringen till torkaren?
av oldtimersmc
Nix inte kollat

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Screenshot_2025-05-24[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]

B230F går fett

Bts är det ingen fel på har jag kollat […]