Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jarre
Hej!

Jag undrar om någon här vet vart sensorn för oljetemp samt vart sensorn för vattentemp sitter på en Volvo 850 GLE -93 ?

MVH// Jocke
av *pettson*
Jarre skrev:Hej!

Jag undrar om någon här vet vart sensorn för oljetemp samt vart sensorn för vattentemp sitter på en Volvo 850 GLE -93 ?

MVH// Jocke
oljetemp har du ingen sensor för.. om du inte menar i automatlåda eller nåt eftermonterat?..
Vattentempen sitter på termostathuset och servar både instrumentet och insprutningen.
Användarvisningsbild
av Jarre
okej jag undrade bara, för ja hade tänkt å sätta in oljetemp och vatten temps mätare i bilen, Men vart kan ja sätta sensorerna för dom nya mätarna ?
av Pizza Pete
Kapar tråden lite bara, hyfsat OT tycker jag.

Har en 850 GLT -96. Är det likadant här att tempmätaren i termostathuset servar både ECU och mätaren i instrumentbrädan?
Ibland tror uppenbarligen ECUn att bilen är för varm (kylfläkt på full fart och det går inte att gasa) Men instrumentet är normalt. Då borde man kunna sluta sig till att det rör sig om ett kabelbrott eller?
av *pettson*
Pizza Pete skrev:Kapar tråden lite bara, hyfsat OT tycker jag.

Har en 850 GLT -96. Är det likadant här att tempmätaren i termostathuset servar både ECU och mätaren i instrumentbrädan?
Ibland tror uppenbarligen ECUn att bilen är för varm (kylfläkt på full fart och det går inte att gasa) Men instrumentet är normalt. Då borde man kunna sluta sig till att det rör sig om ett kabelbrott eller?
låter helt klart som om du har ett kabelbrott på vägen till ditt styrdon.. tempgivaren gör ju uppenbarligen det som den ska iallafall.. och det visar ju ditt instrument..
av Pizza Pete
Hmm, andra kabeln som går av till styrdonet isf. Sist var det en av matningarna till styrdonet som lade av. Bilia drog en ny, klart svårt att hitta.
av *pettson*
Pizza Pete skrev:Hmm, andra kabeln som går av till styrdonet isf. Sist var det en av matningarna till styrdonet som lade av. Bilia drog en ny, klart svårt att hitta.
spännande vore att veta... DÄR dom skarvade..fanns det flera skador där`?
Har inte satt mej in i VART det delar sej men det kanske jag kan hinna nån dag.. Har ju alla elscheman så.. :wink:

Klippte röret Körde silver-lod vid banjo[…]

Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]