Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxelW
Hej,
Jag hämtade bilen på service igår och som lugger nära mitt hem.
När jag idag skulle köra på lite större vägar kom en varningslampa som sa motorsystem service erfodras. Märkte också att bilen betedde sig konstigt när jag körde upp runt 70. Den verkade hacka och gick inte att köra snabbare än 80 typ.

Kommer lämna in bilen igen när verkstaden öppnar men känner inte så stort förtroende för dem så tänkte också kolla med er vad ni tror har hänt?

Vad tror ni är fel och tror ni man kan få tillbaka kostnader för service då detta gjort att jag missat massa viktiga möten få jag är beroende av bilen?
Känns trist att lämna in en fullt fungerande bil, betala över 10kkr och sedan få tillbaka en icke fungerande bil.
Hälsningar
Axel
Tagga ner lite (även om jag förstår din besvikelse) - det kan vara en ren slump att det händer just nu - eller så är det någon följd av serviceingreppet... Låt verkstaden titta på det och agera därefter på lämpligt vis. Är det en Volvoverkstad så får dom ut väldigt tydliga felkoder som pekar på felet.
Det kan vara "lite vadsomhelst" - EGR, trasig givare, något orsakat av servicen (vilket det inte borde..) mm
/M
Ja du har naturligtvis rätt. Var inte otrevlig mot dem när jag lämnade in den och verkar varit någon klämma som gjorde att inte motorn fått luft som de inte satt på ordentligt.
Vad är kotym när de klantat sig lite på servicen? Känner ändå att jag vill få tillbaka lite pengar, men förstår att man kan göra misstag.
@AxelW, Brukar röra sig om milersättning a 18.50 kr/mil och beroende på hur lång tid det tar så en lånebil eller så. Sen kan man ju fråga efter en rabatt på nästa besök, det skadar ju inte :-)
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]