Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Ah, då har jag nog varit för snabb. Allt blinkar som det ska, så det borde funka.
Användarvisningsbild
av podguy
Nu har jag varit ute och kollat igen.
Alla komponenter på plats ner med rutan och denna gången väntade jag på klicket ca 30 sekunder efter jag låst. In med armen och öppnade huven. TUUT TUUT TUUT Jag har larm :P

Väldigt stort TACK till alla er som engagerat både er och era grannar i mina små funderingar.
Användarvisningsbild
av Phantom
grammse skrev:Ska jag behöva filma när jag låser upp och larmet går :evil: :wink:
Men det fungerar ej direkt om du låser bilen med fjärren och sedan öppnar med nyckeln. Man måste vänta tills larmet "aktiveras" efter 30 sec tror jag det är (det klickar till i dörrlåsen).
Då larmar min bil ,har provat 5 gånger nu med samma resultat Larmet tjuter TUUT TUT TUUT, våga ej mera nu för då kommer grannarna snart ut med spaden i höggsta hugg :lol: :lol: :lol:
Jag tror på vad du säger...har tyvärr inte hunnit prova på min ännu idag, men det kan vara så att jag också varit för snabb när jag provade detta :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Phantom skrev:
grammse skrev:Ska jag behöva filma när jag låser upp och larmet går :evil: :wink:
Men det fungerar ej direkt om du låser bilen med fjärren och sedan öppnar med nyckeln. Man måste vänta tills larmet "aktiveras" efter 30 sec tror jag det är (det klickar till i dörrlåsen).
Då larmar min bil ,har provat 5 gånger nu med samma resultat Larmet tjuter TUUT TUT TUUT, våga ej mera nu för då kommer grannarna snart ut med spaden i höggsta hugg :lol: :lol: :lol:
Jag tror på vad du säger...har tyvärr inte hunnit prova på min ännu idag, men det kan vara så att jag också varit för snabb när jag provade detta :roll:
ibland är det bra vara snabb men inte alltid :wink: :lol: :lol:
Tror gör man i kyrkan här konstaterar vi FAKTA :wink: Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av uno83
Mitt funkade också när jag inte hade så bråttom :)
Användarvisningsbild
av Nexus
uno83 skrev:Mitt funkade också när jag inte hade så bråttom :)
Nu väntar jag bara på att *Phantom* ska krypa till korset och erkänna jag hade rätt :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag kommer...sakta men säkert :wink: ...glömmer ju f*n varje gång att testa detta när jag är ute vid bilen, men nu har jag lagt larm i mobilen så jag påminns om att testa det när jag är ute imorgon :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Phantom skrev:Jag kommer...sakta men säkert :wink: ...glömmer ju f*n varje gång att testa detta när jag är ute vid bilen, men nu har jag lagt larm i mobilen så jag påminns om att testa det när jag är ute imorgon :roll:
Hur går det?? har du 30 sec över så vi kan få rätsida på
Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag har 30 sec över...men ingen bil :???:
Frugan tog bilen för att handla och har inte kommit hem ännu, hade några ärenden att uträtta sa hon :roll: Och vi vet ju vad tid det kan ta när kvinnor hittar på något :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
grammse skrev:
Phantom skrev:Jag kommer...sakta men säkert :wink: ...glömmer ju f*n varje gång att testa detta när jag är ute vid bilen, men nu har jag lagt larm i mobilen så jag påminns om att testa det när jag är ute imorgon :roll:
Hur går det?? har du 30 sec över så vi kan få rätsida på
Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:
Nu så har jag äntligen kommit ihåg detta när jag var ut till bilen idag. Använder ju inte bilen varje dag...även om jag skulle vilja :wink: gillar ju min bil.
Kom ihåg att låsa upp med nyckel denna gång efter att frugan ett par timmar tidigare larmade på med fjärren...
Jag avaktiverar larmet även med nyckeln :???: Allt annat fungerar med larmet som jag vet och har även testat tidigare och även idag att öppna motorhuven och då tjuter det som det ska.
Varför det inte larmar när jag låser upp med nyckel har jag ingen aning om...kanske har vi olika versioner av larm installerade :roll: Det kanske var andra larm installerade i USA...någon som vet?
Men vi har i alla fall fått svar på min del nu.

Bra att du fått det att fungera. Jag har ett[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]