Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Då har bromsljuset i bakrutan slutat fungera. Någon som har vänligheten att föreslå var jag ska börja felsöka. Är det bökigt att byta? Kan inget om el i bilar.

Tacksam för alla tips och förslag.
På kombibilarna är det inte helt ovanligt att enstaka ledningar i kabelstammen som går förbi luckans gångjärn uppe i taket nöts av. Så blir det om kabelstammen monterats fel från fabrik så att den får för skarpt "veck" när man öppnar luckan.. Been there :-)
Märks om man drar eller böjer ledningar, går de att töja ut eller om de böjs skarpt så är kopparkardelerna avnötta inne i isoleringen.
Sen kan det ju vara dålig kontakt inne i bromsljuset. LED-lampor borde dock hålla bilen ut.
av xAx
Erik Å skrev:På kombibilarna är det inte helt ovanligt att enstaka ledningar i kabelstammen som går förbi luckans gångjärn uppe i taket nöts av. Så blir det om kabelstammen monterats fel från fabrik så att den får för skarpt "veck" när man öppnar luckan.. Been there :-)
Märks om man drar eller böjer ledningar, går de att töja ut eller om de böjs skarpt så är kopparkardelerna avnötta inne i isoleringen.
Sen kan det ju vara dålig kontakt inne i bromsljuset. LED-lampor borde dock hålla bilen ut.
Tack för svar, Erik. Ska försöka lista ut hur man kommer åt och därefter gräva mig in till ledningarna. Antagligen behövs väl en laddning klips vid återmontering som brutits vid demontering!?
Det låter rimligt :-)
Du bör ha någon slags plastkåpor i taket som man kan ta ner för att byta gasfjädrarna, börja med att titta där
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]